Jyrkkä EI Kuopio-Siilinjärvi pakkokuntaliitokselle!

Kuopion Kreivi

/ #50 Keltä lie kysyneet.

22.01.2014 10:57

Ainakaan minulta ei ole kukaan kysynyt mitään minun tyytyväisyydestäni Kuopiossa asumisesta. Siispä sanon sen nyt. OLEN ERITTÄIN TYYTYVÄINEN KUOPIOON JA ASUMISEEN TÄÄLLÄ, PAREMMIN EI VOISI OLLA. Kuopiossa asuu paljon kaukaa maalta muuttaneita, jotka ovat tottuneet maalaiselämään. Se ilmenee tyytymättömyytenä kaikkeen ja sopeutumisen puutteena juurikin näiden kahden toisistaan pokkeavan ympäristön ja elämäntavan takia. Kaikille sanon, että tervetuloa kaupunkiin. Jos kysyttäisiin pelkästään alkuperäisiltä Kuopiolaisilta tyytyväisyyttään Kuopioon, olisi tyytyväisyys 100%, mutta maalaisten osuus alkaa lähennellä n.50%, joka heiltä kysyttäessä antaa todella väärän kuvan kaupungistamme. Jos minä Kuopion jälkeen asuisin vaikka autiollasaarella, niin en varmasti viihtyisi, mutta ympäristöön tottuneille se olisi paratiisi. Myös maalaiskylään Siilinjärvelle on muuttanut paljon Kuopiolaisia lähinnä Vuorelan ja Toivalan alueille, heillä ei taas ole ongelmaa, koska Kuopio on aivan lähellä vieressä ja suurinosa käy edelleen täällä työssä. Eli heille ei tule kielteistä vaikutelmaa asumisestaan maaseudulla, koska alue on kuin Petonen ja Saaristokaupuni, mutta toisellapuolella Kuopiota. On mielenkiintoista, että toisessa mielipidekyselyssä, jossa kysyttiin kaikkialla Suomessa asuvilta ihmisiltä parasta kaupunkia Suomessa, oli Kuopio siinä kyselyssä muistaakseni kolmanneksi paras. Jossakin kyselyssä taas Siilinjärvi valittiin Suomen rumimmaksi kunnaksi.