Adressi eläinsuojelurikosten rangaistusten koventamiseksi

/ #67

26.05.2008 10:51

Heidi Kaarnikko kirjoitti:
"minusta on törkeää lähes epäinhimillistä ajatella että nehän ovat vain eläimiä. esim turkisten käyttöä vastustan kovasti. kivikaudella ihminen pukeutui turkikseen ku ei ollut muuta. tänäpäivänä kaupat pullottavat vaatteita JA VAIHTOEHTOJA TURKIKSILLE miksi pitää käyttää turkkia, kun voi valita esim untuvatakin mikä on paljon lämpimämpi ja käytännöllisempi kuin turkki. vaikka en olekkaan mikään ympäristöhihhuli niin en voi sietää eläinten huonoa kohtelua!"

Ei millään pahalla enkä tahdo tässä turhaan tarttua puheisiisi, mutta untuvatakit (aidot siis) eivät ole eläinten kannalta sen parempi vaihtoehto. Yhtä lailla siinä lintujen UNTUVAA kuin turkiksessa on naalin tms. nahkaa ja karvaa. Olen silti samaa mieltä siitä, että turkiksissa ei ole mitään järkeä, kun jäljitelmämateriaalitkin ovat nykyään niin oikeannäköisiä ja yhtä lämpimiä, ettei niitä erota toisistaan. Kyseessä on lähinnä asenteesta.