Syväkankaan koulun remontti aloitettava

KEMI

/ #1 Kemin on uskottava tulevaisuuteen

27.05.2008 09:07

Kemin kaupungin taloudelliset haasteet ovat olleet tiedossa jo Syväkankaan koulun korjaushanketta suunniteltaessa ja hankkeelle on myönnetty 3,7 miljoona euroa valtionapuna. Syväkankaan koulun oppilaat, opettajat, muu henkilöstö, oppilaiden perheet ja alueen asukkaat ovat valmistautuneet tähän korjaushankkeeseen. Syväkankaan koulua tyhjennetään toukokuussa 2008 remontin alta.

Mikäli Kemin kaupunki ei käynnistä suunniteltua Syväkankaan koulun korjausta, se on vakava signaali paitsi siitä että koulutusta ei arvosteta myös siitä että Kemissä tulevaisuuteen suhtaudutaan vähemmän optimistisesti.

Vain uskomalla tulevaisuuteen ja pysyviin arvoihin - kuten koulutukseen ja sivistykseen - investoimalla kasvatetaan tulevaisuuden tekijöitä, inhimillistä pääomaa, joka on muutosvoima Kemin talouden valoisampaan tulevaisuuteen.

Kuinka on mahdollista, että Kemin päättäjät nyt toimivat toisin kuin ovat ovat yhteisesti sitoutuneet päätöksillään Syväkankaan koulun korjausremontista.