Jyrkkä EI Kuopio-Siilinjärvi pakkokuntaliitokselle!

Vieras

/ #112 Syyttömät kärsijät

24.01.2014 05:56

No voi jumavita, että te rakkaat Siililäiset olette sitten tyhmiäkin vielä. Ettekö te tolovanat edes ymmärrä ja erota edes, että mitkä ovat kunnanpalveluita ja mitkä ovat yksityisiä voittoa tavoittelevia kaupallisia yksityisiä yrityksiä, kuten kapakat ja kaupat yms. Kukaan ei halveksi varmasti ketään siitä, että käyttää toisen kunnan ylläpitäviä maksullisia palveluita tai toisen kunnan alueella sijaitsevia yksityisiä kaupallisia palveluita. (huom.2eri asiaa). Enkä edes tarkoittanut taksirumballa muuta, kuin ihmisten liikkumisen tarvetta kuntiemme välillä, esim. Siilinjärven heikomman ravintola tarjonnan takia. No siitähän hyötyy tietenkin kumpienkin kuntien taksit, sillä Kuopion ja Siilinjärven taksialueet ovat nyt jo yhdistetty yhtenäiseksi taksialueeksi. Yrittäisitte nyt kaikki ymmärtää, että valtion varat ovat lähes loppu. Ei riitä, että pelkästään kuntalaisten kunnallisveroilla maksettaisiin näitä kunnan palveluita, vaan myös valtion verotuloista Suomi osallistuu kaikkeen kuntien avustuksin, joiden turvin mm. kuntiemme sairaan- ja vanhustenhoidot sekä koulupalvelut yms. on pystytty toteuttamaan. Mutta kun nyt valtion varat on siis loppu, niin kuntia yhdistämällä valtio pyrkii saamaan säästöjä aikaiseksi, että voitaisiin pitää edes jonkinlaisia palveluita yllä. Valtio joutuu jokatapauksessa vähentämään roimasti kuntaosuuksia, jolloin pienempien yksittäisten kuntien on yksinkertaisesti mahdotonta yksin selvitä kuntapalvelu velvoitteistaan. Ei meidän tästä kannata toisiamme syyttää, vaan syyllisiä tähän kaikkeen köyhtymiseen on Suomen kyvytön hallitus, jota Katainen ja Urpilainen ovat johtaneet.