Nuppulinnan ja Purolan asemien säilyttäminen

Maarit

/ #41 Nuppulinnan asema

24.01.2014 06:12

Käytän itse säännöllisesti Nuppulinnan asemaa. Joka kerta, kun menen sinne aamujunaan, niin asemalaituri on pullollaan kymmeniä ihmisiä Helsinkiin päin, riippumatta mihin aamujunaan menen.
Sama juttu töistä palatessa, junasta jää paljon pois Nuppulinnassa ja heitä on autolla hakemassa noutajia. Osa kävelee tai pyöräilee edemmäs ts. he eivät oletuksena asu seisakkeen vieressä, vaan kotimatka on vielä junamatkaakin pidempi.
Myös muina aikoina, junaa käyttäessäni, en koskaan ole mennyt junaan yksin vaan aina on ollut muita. Sama juttu palatessani junalla kotiin.

Ihmettelen, että toisilla paikkakunnilla esim. Jokelassa asuvat valittavat H-junasta, kun heillä on mahdollisuus käyttää myös R-junaa, joka ei pysähdy ko. asemalla 2 min. Arvelenkin, että Jokelasta jokin yksittäinen tai pari henkilöä on valittanut väliseisakkeista VR:lle, joka nyt sitten selvittelee tilannetta. Jokela liityntäasemana ei ole vaihtoehto, sillä sinne on minulla matkaa reilut 6km, jota en jaksa kävellä tai pyöräillä, eikä autoakaan näytä olevan turvallista jättää parkkipaikalle, jossa on rikottu ja aukimurrettu kontti! Tulee junailu kalliiksi.

Nuppulinnassa on ollut jotain ilkivaltaa viime aikoina. Minunkin polkupyörästä oli viime syksynä kerran kumi tyhjennetty, ja kerran löysätty käsijarrullisen pyörän jarrut. Näitä ei ole tilastoitu poliisille. Tuo ilkivalta pitäisi kitkeä sieltä pois. Ikävä tulla asemalle pyörälle, kun pyörä rikotaan. Luin myös viikkolehdestä, että yhteen autoon olisi murtauduttu lähiaikoina.

Nuppulinnassa ei ole muita palveluita, vaan asemaseisake on kaupunginosan ainoa palvelu. Ei sitä saisi nyt poistaa, vaan aluetta pitäisi kehittää. Alueelle on tulossa v.2014 aikana myös Tuusulan kunnan vesijohtoputket, mikä varmaan houkuttelee lisää asukkaita Nuppulinnaan. Nuppulinna on siis Tuusulan kehittyvä alue, eikä mikään katvealue. Ts. Tuusulan kunta panostaa Nuppulinnaan. Se on myös Tuusulan ainoa juna-asema, eikä siitä tulisi nyt luopua, koska sitä ei enää saada takaisin.

Junaseisake mahdollistaa jatkossakin, että alueen nuoret voivat lapsuudenkodista käsin opiskella peruskoulua tai ammattia Hyvinkäällä, Riihimäellä, Järvenpäässä tai Helsingin suunnassa. Nuppulinnasta ei saa lakkauttaa ainoaa järjellistä julkista junayhteyttä, varsinkin kun nyt valtio on aikeissa alkaa verottaa yksityisautoilua enemmän.

Kiitos adressin alustajalle! Olen täysin samaa mieltä, ettei Nuppulinnan asemaa tulisi lakkautta.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…