Nuppulinnan ja Purolan asemien säilyttäminen

Nuppulinnan mies

/ #43 Joukkoliikenteen toimivuutta piti lisätä?!

24.01.2014 09:31

Asemien lakkautusuhista jokainen kunta voi toki katsoa myös peiliin. Esim Ensimmäinen rataosuus avattiin 17. maaliskuuta 1862 Helsingin ja Hämeenlinnan välillä. Mitä Tuusula on saanut aikaan ratayhteyden hyödyntämisessä näiden 152 vuoden aikana? Tuloksena on nyt kahden aseman lakkauttaminen kolmesta. Parempi vaihtoehto olisi kaavoittaa liikenneväylien läheisyyteen lisää jotain. Ei voi olla niin että liikenneväylistä karsitaan pois niiden hyödyntämisen mahdollisuudet. Tähän aikaan ei kuulu tehdä päätöksiä jotka lisäävät autoliikennettä.
Jäävien asemien pysäköintipaikat ovat jo varsin täysiä eli peruste: Autolla tulevat voivat jatkaa 7 km matkaansa seuraavalle asemalle on perusteena puppua.
ALueella asuu paljon autottomia ja kortittomia joille ei ole olemassa mitään selitystä miten he voivat jatkaa kulkemisiaan.
Lisäksi suunnitelmissa on neliraiteisuus jolloin asemien läheisyyden hyödyntämistä voidaan lisätä ja nyt tätä ollaan vähentämässä.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…