Nuppulinnan ja Purolan asemien säilyttäminen

Nuppulinnalainen opiskelija

/ #46 peruskoulun jälkeinen koulutus ilman junaliikennettä

24.01.2014 13:08

Lähes kaikki jatkokouluun menevät opiskelijat Purolasta ja Nuppulinnasta (osa myös Jäniksenlinnasta) siirtyvät peruskoulun jälkeen lähialueiden koulutuskeskuksiin, joka tarkoittaa sitä, että peruskoulussa tarjottu ilmainen ja ennalta suunniteltu bussikyyti vain haihtuu pois tai muuttuu maksulliseksi (muutenkin vain mahdollinen Jokelan suuntaan). Jolloin AINOA jäljelle jäävä vaihtoehto on tämä kyseinen junaliikenneyhteys. Tosin monet ehdottavat tähän noin 6km matkaan pyörää kulkuvälineeksi, mutta voin itse kokemuksesta kertoa, kun olin Jokelassa ylä-asteella ja lukiossa yhteensä 7 vuotta, että pyörällä voi jaksaa hyvinki kulkea muutamia viikkoja tai ehkä jopa kuukausia kelien salliessa, mutta kun kulkea pitäisikin vuosia yhä uudelleen ja uudelleen -15 asteen pakkasessa, niin tämä 'taisteleminen' rupeaa hiljalleen vaikuttaa kaikkien nuorien kouluun meno innokkuuteen. Itse olen urheilija ja moni kaverinikin, mutta me luovutimme ja astuimme H-junaan. Ne ketkä tätä epäilevät ovat tervetulleita itse kokeilemaan.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…