Jyrkkä EI Kuopio-Siilinjärvi pakkokuntaliitokselle!

Siilimamma

/ #135 EI Kuopiolle!

24.01.2014 18:00

Olen lähes koko ikäni asunut Siilinjärvellä, palvelut vuosikymmenten aikana ovat parantuneet valtavasti verrattuna lapsuuteni ja nuoruuteni aikoihin. Siilinjärveltä saa kaikki peruspalvelut ja siksipä käynkin Kuopiossa vain pari-kolme kertaa vuodessa. Itseasiassa käyn vuoden aikana useammin Helsingissä kuin Kuopiossa!
Kyllähän sitä nyt luvataan, että palvelut pysyvät jos liitytään Kuopioon, mutta totuus on sitten ihan toinen, ruvetaankin ykskaks karsimaan palveluja ja perusteena on se että Siilinjärveltä Kuopioon on vain reilut 20 km matkaa. Unohdetaan heti ensimmäiseksi vanhukset, lapset, sairaat, työttömät tai muuten vähävaraiset joiden on hankala lähteä Kuopioon. Jos rahasta on tiukkaa niin yli 12 e (tämän hetkisillä bussilipun hinnoilla)edestakainen matka bussissa on paljon vähävaraiselle. Tuollakin rahalla saisi jo parin-kolmen päivän ruuan kaupasta kuin jos joutuisi lähtemään Kuopioon hakemaan palveluita. Nyt jo on viety Siilinjärveltä verotoimisto. Ei kaikilla ole tietokonetta ja nettiliittymää jolla hoitaa asioita, puhelimella soittaminen virastoihin on kallista kun joutuu pitkään odottamaan.
Olen työssäkäyvä aikuinen, työpaikkani on Siilinjärvellä. Olen silti kaikkein heikoimpien puolella, koska tuntuu ettei heitä puolusta kukaan vaan viedään viimeisetkin palvelut linja-automatkojen taakse!