Nuppulinnan ja Purolan asemien säilyttäminen

Satunnainen matkailija

/ #83 aikataulut osataan

29.01.2014 14:53

Tuokin malli H-junalle kuulostaa hyvältä. Siis H-juna edestakaisin välille Kerava-Hyvinkää, esimerkiksi. Nykyisenä tietokoneaikana lisäksi aikataulujen järjestely luulisi olevan suoraviivainen optimointiongelma. Joskus aikoinaan VR:n aikataulupalaveriin kutsuttiin mukaan henkilö, jonka harrastuksena oli aikataulut. Hän osasi ne  kaikki ulkoa.

Kyllä täällä Nuppulinnassa hallitaan  nykyiset aikataulut.  Hesassahan se tietenkin on mainiota, että ratikka kulkee 10 min välein. Nykyisen H-junan aikataulu on useinkin hankala Hesaan mennessä, jos sinne on  tultava johonkin tilaisuuteen tasatunnin kohdalla.

Tietenkin yhden junan myöhästyminen sotkee muidenkin kulun. Maksaa kyllä sekin ainakin menetettynä työaikana, kun täysi junalasti ihmisiä myöhästyy yhden tunnin. On olemassa myös tilanteita, jolloin ei yksinkertaisesti saa myöhästyä; vaikkapa jatkoyhteyden menettäminen.

Aikatauluissa pysyvä junayhteys olisikin varmistettava, vaikka se maksaakin. Lisäksi vaikkapa tekstiviesti käyttäjille, junaliikenteen häiriöstä ja viivästymisistä.

.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…