Nuppulinnan ja Purolan asemien säilyttäminen

/ #95

31.01.2014 20:37

Moi
Oli kai selvää, että VR:n johdon kanssa ei mitään keskusteluyhteyttä olisi mahdollista saada. Siellä on asiat jo päätetty. Uskoisin, että Arolla ja VR:n ylimmällä johdolla on mielessä vain mahdollisimman hyvä tulos, joka myös vaikuttaa johdon tulospalkkioon. Aron yli ½ miljoonan vuosipalkkaan tekisi tulospakkio luonnollisesti mukavan lisän. Luulen, että edellisten vuosien huonojen tulosten johdosta (johto ei saanut bonuksia) päälliköille on annettu määräys kustannusten karsimisesta. Tämä on tietysti saanut kaikki herraa pelkäävät keksimään mitä omituisempia tapoja pitää pallinsa. Tämä liikennepaikkojen vähennys kai kuuluu niihin. Yhteiskunnan kannalta ei varmaankaan jonkun johtajan ilo ole tärkeämpää, kuin koko yhteisön hyvinvointi?
Viime aikoina on tullut lisää tietoa VR:n enemmän tai vähemmän sekavista toimista. Rakennusliitto on saartanut VR:n työmaat!
Sähköliitto on riidoissa VR:n kanssa!
VR on palkannut luottamusmiehet?
Selvitykseksi: Normaalisti työntekijät valitsevat luottamusmiehensä.
VR:llä näiden luottamusmiesten yläpuolella ovat VR:n palkkaamat liiketoimintaluottamusmiehet, jotka hyväksyvät VR:n tarjoamat sopimukset, jos luottamusmiehet eivät niitä hyväksy! Etelä-Amerikassa tällainen tominta on täysin moraalitonta, mutta suomessa se hyväksytään?
Luonnollisesti VR hyväksyy vain ”oman” ammattiliittonsa ja esim. sähköliitto on täysin boikotissa.
VR-Track:ssa on jatkuvasti YT:neuvottelut käynnissä ja kuitenkin n.70 virolaista odottelee lumisadetta helsingin alueella. Ovat lähes kympin/h halvempia, kuin suomalaiset. Tosin näitä suomalaisia voitaisiin käyttää muuhunkin, kuin vain lumisateen odotteluun. Ja pelkään, että jos se kunnon lumimyräkkä helsingin alueelle saapuu, voi ratapihalta löytyä useampikin raato.
Tiedän henkilökohtaisesti, ettei paikka ole niitä kaikkein mukavimpia.
Ja mitä tämä kaikki vaikuttaa meidän pyrkimykseemme säilyttää Purolan ja Nuppulinnan seisakkeet? Ei mitään, mutta , kumpi on tärkeämpää Yhteiskunnan hyvinvointi vai yksilön (Aro) vaurastuminen?
Liikenneministeri varmaan voi kokemuksellaan ja yhteiskunnallisella tietämyksellään päättää ovatko kansalaisten vai ylimystön tarpeet tärkeämmät!

Santtu

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…