Kannabiksen laillistamiseksi

Anonyymi

/ #39 Kannabis on loistoyrtti monella tapaa

08.02.2014 12:11

Se muunmuassa puhdistaa saastunutta maata, siitä saa hyvää paperia ja miellyttävää kangasta. Se on myös erittäin ravintopitoinen yrtti jolla on joitain syöpiä ehkäisevä ja kipua liventävä vaikutus.
Se on myös yksi turvallisimmista päihteistä, huomattavasti vaarattomampi kuin esimerkiksi tupakka ja alkoholi. Tietenkään se ei sovi ihmisille joilla on vakavia psyykkisiä ongelmia ainakaan ilman lääkärin konsultaatiota. Sama pätee alkoholiin ym. päihteisiin mielenterveyspotilaiden kohdalla. Joskin jotkut masennusta potevat, joille masennuslääkitys ei ole auttanut on saaneet kannabiksesta ainakin väliaikaista apua.
Kannabikseen ei ole kuollut vielä kukaan todistetusti. Vaaratilanteita varmasti tulevaisuudessa tulee, jos kannabista ei laillisteta. Ongelma on kadulla myytävä laiton kannabis. Siihen lisätään kaikenlaista sinne kuulumatonta ulkonäön parantamiseksi ja painon lisäämiseksi, kuten esim hiuslakkaa. Vastaavasti hashiksesta saattaa löytyä esim hennaa tai jopa lehmän ulostetta. Jokainen voi kyllä ymmärtää että esimerkiksi hiuslakan polttaminen tuskin on kovin terveellistä. Laillistamisella saataisiin nämä rikolliset kuriin, joilla muuta ei ole mielessä kuin maximaalinen voitto, viis terveydestä. Laillistamisen sivutuotteena Suomen valtiokin tienaisi mukavan summan. Faktahan on että suurin osa suomalaisista on tätä yrttiä joskus kokeillut, varsinkin alle 60v kansalaisista. Nykynuorisolle tämä on erittäin tuttu yrtti. Oli se laiton tai ei, niin yhä suurempi osa kansalaisista käyttää ja tulee käyttämään tätä yrttiä säännöllisesti joko lääkkeenä tai viihdekäyttöön.