Pro Porvoon pienkeittiöt

Pitsinnyplääjä

/ #22 Faktat selville!

09.02.2014 12:57

Käykää lukemassa Porvoon kaupungin nettisivuilta 17.6.2013 päivätty, "keittiöverkon kehittämissuunnitelma", jossa asian voi todentaa lyhentämättömänä ja muuntamattomana.

Selvityksen mukaan ei niitä pienkeittöitä nytkään ole vaan ruoka kuljetetaan myös tänäpäivänäkin 90.een toimipisteeseen. 7 aluekeittiötä ja 3 pienkeittiötä tekee tällä hetkellä ne samat 10000 annosta. Nämä nykyiset keittiöt ovat tiensä päässä ja uudet/ uusi keittiö on joka tapauksessa ajankohtainen, lukuunottamatta Pääskytien aluekeittiötä.

Selvityksen mukaan, jos kaikissa toimipisteissä tehtäisiin itse ruokaa (eli palattaisiin 10 vuotta taaksepäin nykytilasta)tulisi se maksamaan meille veronmaksajille 4,5 milj. euroa lisää joka vuosi + kaikkien tilojen perusparannuskustannukset.

Mitä sitten vanhuksiin tulee, onko ruokakuskien (Itella tai joku muu kuljetusalan yrittäjä) tehtävä olla ainoa kontakti heille päivittäin vai kodinhoitajien?. Onko kodinhoitajien työt ulkoistettu ruokakuskeille? Onko kodinhoitajien ammattikunta ajettu alas?

Eli asia ei ole niin yksiselitteinen kun on annettu ymmärtää, hienosta ajatuksesta huolimatta...