Kannabis lailliseksi

Turku

/ #684

01.07.2008 17:37

Et edelleenkään ole siis lukenut sitä kirjaa, Iiro, mutta silti haluat mielipiteitäsi kovasti esittää. Kuten sanoin, taittele ne paperilentokoneeksi ja heitä ikkunasta ulos - et selvästikään jaksa perehtyä aiheeseen.

Jos kannabis aiheuttaisi mielenterveysongelmia, suhteellisesti mielenterveysongelmia löytyisi maista joissa kannabista on saanut nauttia vuosikaudet, totuus on kuitenkin toisenlainen. Eniten mielenterveysongelmia väestöön suhteutettuna löytyy korkean teknologian maista, joissa elämän tahti on kiireinen ja painopiste tuloksen tekemisellä (jotta olisi uudempi mersu kuin naapurilla).
Kannabiksen epäillään laukaisevan skitsofreniaa, jos niille on perimältään altis, tai jos kannabista sekakäytetään sellaisen yhteiskunnan kanssa joka järjestelmällisesti syrjäyttää kannabista käyttäneet yhteiskunnasta. Kaikille se ei sovi (kuten ei alkoholikaan), mutta KUKAAN ei jointista mieltään lopullisesti menetä.

Metsiäkään ei kannabiksen päihdekäytön vuoksi tarvitsisi kaataa, kun päihdekasvattaminen joudutaan suomen olosuhteiden vuoksi tekemään lähinnä sisätiloissa. Jos teollisuus haluaisi paperinsa tehdä puuta hyödyllisemmästä hampusta, silloin toki metsää voisi kaatua, mutta eiköhän ensimmäisenä menisi pellavapellot uusiokäyttöön. LUE MITÄ JACK HERER AIHEESTA SANOO. Kuinka paljon luontoa säästyisi kun ei tarvitsisi odottaa hehtaarin valmistumista 50 vuotta vaan kuitusadon saisi joka vuosi, samalla kertaa siemensadon kanssa?

Samu: (IMHO) Sitoo hiilidioksidia paremmin kuin metsät, kyllä, mutta pienemmän kasvin korkeuden vuoksi juuret ei pidä eroosiota yhtä hyvin kurissa. Ei tosin taida suomessa olla ongelma minkään viljelykasvin kohdalla vielä.

Saatoit voittaa tämän keskustelun kuten se kuuluisa pulu voitti sen shakkimatsin - niin taisi käydä wikipediankin kanssa. Ole hyvä ja älä vastaa ennenkuin olet lukenut sen kirjan. Toivottavasti sen jälkeen löytyy miestä ottamaan vastuu mielipiteistä.