Pro Porvoon pienkeittiöt

Joku, joka on lukenut sen selvityksen

/ #24 Re: Re: Faktojen tarkistusta kiitos!

11.02.2014 19:00

#21: Maija Aatelo - Re: Faktojen tarkistusta kiitos!

Kuten pitsinnyplääjä sanoo, kustannukset on selitetty selvityksessä. Ne 4.5 miljoona on aika paljon lisää kuluja vuodessa Porvoon nykyiselle horjuvalle taloudelle. Mistä aiotaan nuo rahat saada...

Keittäjiä on nykyäänkin hankala saada, nuoret kokoit menevät näes töihin ravintoloihin.

Kuljetuslakko pysäyttäisi myös raaka-aineiden kuljetukset mainittuihin pienkeittiöihin.

Pienkeittiöiden investointien kustannukset olisivat lähes keskuskeittiösuunnitelman kustannuksien suuruiset.

Kuljetukset kasvaisivat, sillä vaikka valmiiden ruokien kuljetuksia ei olisi, kasvaisivat raaka-aineiden kuljetukset paljon, eikä niitä voida koordinoida yhtä hyvin, johtaen kuljetusten lisääntymiseen. Kuljetuskustannukset ovat tiedosa.

Tämä kaikki on selitetty selvityksessä. Erikoista, että lukuja ei ole mainittu adressin tiedoissa.

Ihmiskontaktiasia on jo turha lisäys, eihän nyt ruoankuljetus/valmistus voi olla niin merkittävä sosiaalinen tapahtuma kotihoidon asiakkaille. Jos on, on ongelmat jossain ihan muualla kuin Porvoon Suuressa Pahassa Keskuskeittiössä (huomaa sarkasmi ;) ).

Minkä ihmeen takia muka ruoan laatu huononisi? Esimerkiksi perunoista tulee kumisia, kun niitä säilytetään pitkään lämpimänä, kun taas keskuskeittiömallissa ruoka säilytettäisiin kylmänä jä lämmitettäisiin juuri ennen tarjoilua taaten paremman laadun kuin se puoli tuntia melkein haaleana seissyt "lämmin" ruoka.

Adressi on muutenkin hyvin puolueellinen, eikä käsittele, kuin pienkeittiöiden hyviä puolia ja keskuskeittiön huonoja puolia. Tälläinen yksipuolinen tiedotus on lähellä näennäisdemokratiaa, kerrotaan kansalle mita sen halutaan tietävän ja annetaan sitten "päättää vapaasti".

Ja lopuksi: Tässä on kyse useiden vuosikymmenten ajan vaikuttavasta päätöksestä. Huomioon ei tulisi ottaa mielipiteitä, sillä ne ovat vain jonkun omia näkemyksiä, ajatuksia ja ennakkoluuloja, eikä niillä ole taetta totuudenmukaisuudesta. Kuulemaani sanontaa mukaillen: Mielipiteitä on niin monta kuin on ihmisiä, mutta maailmoja, joissa elämme on vain yksi.