Uskonnon tyrkyttäminen pois kouluista

Mirja Kellokoski
Laukaa

/ #34

15.07.2008 03:29

En kuulu kirkkoon mutta silti kävin normaaleilla uskontotunneilla koska et:n opetuksen järjestäminen olisi ollut turhan hankalaa. Ja vaikka olisinkin käynyt et-tunneilla niin uskonto olisi silti ollut pakkopullaa koulussa sillä ainahan on aamunavaukset ja juhlat. Jos olisin halunnut käydä koulua ilman uskontoa pakkopullana, minun olisi pitänyt pistää kovatulpat korviin ammunavauksen ajaksi ja jäädä pois kaikista juhlista. No itse ratkaisin asian olemalla kuuntelematta aamunavauksia ja kieltäytymällä laulamasta uskonnollisia lauluja. Ja olen tehnyt näitä asioita jo alle 10 vuotiaana(nyt 15) koska jo silloin tiesin olevani ateisti. Jo niin nuorena tiesin että uskonnonvapauslain perusteella ei kenenkään ole pakko uskoa vaikka opettaja muuta sanoisikin. On hieman karua että niin nuori yritetään pakottaa uskomaan.

Ei uskonnon opetusta alle 10 vuotialle kiitos! Ja jos ammunavauksista halutaan uskonnollisia niin kysykää ensin jokaiselta koulun oppilaalta ja opettajalta suostumus siihen! Ja uskonnonopettajaksi pitäisi päästää vain maltillisia uskovaisia eikä mitään "USKO TAI JOUDUT HELVETTIIN"-opettajia kuten serkkuni koulussa.