Adressi Suomen pelimonopolin toimintaa vastaan

Vieras

/ #122 Tukia sitten vaan hakemaan

09.07.2011 03:20

Toivottavasti toi pelien rajoittaminen ei toteudu. Oma elantoni tulee suurimmaksi osaksi raveista ja urheiluvedonlyönnistä. Lisäksi harjoitan valokuvausta ja kirjoittamista freelancer-pohjalta sekä teen erilaisia keikka- ja projektitöitä oman mieleni mukaan. Juuri vedonlyönnissä pärjäämisen ansiosta olen voinut hypätä pois siitä oravanpyörästä, joka vei minut keskivaikeaan masennukseen ja pitkälle sairaslomalle muutama vuosi sitten.

Voitoista 40-70% (vaihtelee vuosittain)tulee vedonlyönnistä ulkomaille, joten kolaus olisi melkoinen. Olen kulkenut pitkän tien siihen, että vedonlyönti on alkanut tuottaa niin, että voin saada siitä pääosan elannostani. Työtä, paneutumista, aikaa ja uhrauksia se on vaatinut, mutta näin olen voinut olla oma herrani ja tehdä sellaisia töitä, jotka minua kiinnostavat. Olen myös voinut säädellä työn määrää ja ottaa huomioon oma jaksamiseni. Nyt tämä ehdotus pelien rajoittamisesta uhkaa tätä elämäntapaani.

Erikoistuminen tiettyihin peleihin, kerroinrajat, hajotukset ja hyvin tehty taustatyö ovat avaimia vedonlyönnissä voittamiseen. Erityisen tärkeää on se, että pystyy vertailemaan eri pelinjärjestäjien kertoimia esimerkiksi tulosvedossa tai pitkävedossa ja pelaamaan niistä paras. Nyt jäljelle jäisi vain Veikkauksen kertoimet, jotka pitkävedossa ovat lähes poikkeuksetta muita huonommat. Veikkauksella on myös tupla- tai jopa triplavaatimus useimmissa kohteissa ja singlejä on vain osa peleistä. Pitkävetoa ei mielestäni edes kannata pelata kuin sinkkuna. Myös kohde-, sarja- ja lajivalkoimat ovat Veikkauksella huonommat. Tulosvedoissa kohdevalikoima on Veikkauksella vieläkin surkeampi. Tietyt sarjat painottuvat ja esimerkiksi Elitserienistä ei ole kuin peli silloin tällöin. Muutenkin Veikkaus on peliyhtiö, joka asettaa erilaiset onnenpelit etusijalle. Myös monet urheilupelit (esim. vakio ja V75) on tehty niin vaikeaksi, että tarvitaan rutkasti tuuria, jos aikoo niissä voittaa. Ulkomaisilla peliyhtiöillä on esimerkiksi vakiossa 8 ja 10 kohteen vakioita usein tarjolla.

Jos tuo rajoittaminen toteutuu, niin ei se ainakaan minun pelaamistani Veikkaukselle tai RAY:lle lisää. Miksi sijoittaisin rahani peleihin ja yhtiöihin, joissa voittaminen on tehty erittäin vaikeaksi ja onneen perustuvaksi? Raveissa jatkaisin ratapelejä entiseen malliin, Veikkaukselle pelaisin vain niitä pelejä kuin nytkin (esim. V5 sekä SM-liigan ja MM-kiekon tulosvedot). Jos ulkomaille pelaaminen estettäisiin, vuosituloni pienenisivät tuhansilla euroilla. Mistä rahat korvaamaan nämä menetykset? Palaamalla säännölliseen työntekoon? Syvä uni! Päättävät nuo Arkadianmäen pölvästit sitten mitä tahansa, niin elämäntapaani en enää muuta. Nyt minulla on mahdollisuus olla vapaa ja tehdä asioita joista pidän. Voin lähteä esimerkiksi kalaan kun siltä tuntuu. Ja tätä nuo kellokkaat eivät vie. Eli sinä päivänä kun mahdollinen rajoitus astuu voimaan tämä poika jatkaa niitä pelejä, joissa pärjään Suomessakin ja loput rahat haetaan KELA:sta ja sossusta. Oravanpyörään en enää suostu, kun olen sieltä päässyt suht' tervejärkisenä pois.