Adressi Suomen pelimonopolin toimintaa vastaan

Vieras

/ #130 Re:

09.07.2011 17:29

#127: - Monopoleissa ei nykyaikana ole oikeastaan koskaan mitään hyvää. Ihan normaalissa markkinatalouden kuvioissa, monet yritysjohtajat ovat todenneet, että kilpailu tekee hyvää. En epäile, etteikö näiden meidän monopolien liikevaihto kasvaisi, jos saataisiin täyskielto niin, että se todella pitäisi. Mutta kuinka paljon ne tuottaisivat enemmän yhteistä hyvää. Kilpailu pakottaa panostamaan niin laatuun, kuin myös kulurakenteeseen. Tässä muodossa, kuin ne nykyisin toimivat, ne ovat politikkojen leikkikenttiä ja rahaa käytetään liian usein miten sattuu. Onko sellaiset lait mielekkäitä, jotka ajavat ihmiset rikkomaan ja kiertämään lakeja. Näinkö ylläpidetään lakien kunnioitusta ja arvostusta. Viranomaiset ovat itsekin todenneet, että ulkomailla pelaamisen estäminen ja valvominen on mahdoton urakka. Monelta menisi harrastus, kun eivät viitsi opetella, miten pelaaminen onnistuu, mutta katkeruus lakia ja lain säätäjiä kohtaan säilyy. Sadat, luultavasti tuhannet jatkaisivat kuitenkin ulkomaisilla saiteilla. Eli tekemällä nuo suunnitellut lait, niin samalla tehdään tuhansista suomalaisista rikollisia, järkevää, eikö totta.?