Kannabis lailliseksi

Jussi Ruusunen
Espoo

/ #744 En käytä mutta kannatan

24.07.2008 12:50

- Maistanut olen monta kertaa kokemuksena aina hilpeä ja hieman hidas sekä päihtynyt olo. Alkoholin kanssa kovassa kännissä ääni pätki korvissa ja se oli iha hauskaa ja siihen hauskuuteen sen vaikutukset sitten jäivät.
- Turvallisempi nuorille kokeilijoille joita on vaikka kukkahatut ei haluaisikaan.
- Sekaisin ollaan kuitenkin, parempi varmaan vetää sitä turvallisempaa ainetta?
- Jotka polttelee polttelee kuitenkin, jotka juo saattaa siirtyä juomista möyhyyn. Tarkoittaen sitä, että korvaa päihtymystottumuksia eikä lisää.
- Alkoholia ja tupakkaa parempi lääke esim. päin persauksia menevän elämänvaiheen masennukseen.
- Alkoholi aiheuttaa väkivaltaisuutta, masennusta (itkukännit), jomppa rauhottaa mieltä ja tekee vallan rennoksi ja kenties iloiseksi.
- Lääkkeenä käytettynä haitallinen vaikutus on päihtyminen, joten lääkkeenä tietenkin kolmiomerkillä varustettuna.
- Polttelu aiheuttaa suu- ja keuhkosairauksia kuten tupakka, mutta hamppua voi nautiskella myös ruoan tai juoman seassa suun kautta jolloin myös tämän haittavaikutuksen voi lukea pois.
- Valtion valvonnassa Alkosta myydyn valmiin tavaran verotuotot voidaan käyttää huumeiden vastaisessa työssä.
- Epäilisin, että huumausainerikokset pienenisivät huomattavasti ei pelkästään laillistamisen takia, vaan myös siksi, että diilerit ei pysty niin helpolla houkuttelemaan nuoria vahvempiin.
- Kaikkia pienestä asti propagandan lailla peloteltu valistuksessa vaarallisten huumeiden ohella ja annettu väärä kuva jonka takia monet vastustaa ilman pätevää perustelua.
- Kieltäminen ei hyödytä ketään. Haluankin saada vastustajalta asiiallisen ja perustellun kommentin, että mitä hän henkilökohtaisesti hyötyy siitä, että hamppu on laitonta? Mitä intressiä hän vastustaessaan ajaa? (Jos syöt maissimuroja aamiaiseksi, mutta et tykkää riisimuroista, niin pitäisikös riisimurotkin silloin kieltää?)
- Salliminen ei haittaa ketään. Haluan myös asiallisen kommentin siitä, miten laillistaminen voisi jotain henkilökohtaisesti haitata. Ei mielipidettä kiitos vaan perusteltu vastaus.




Esimerkit tässä jos et ymmärrä mikä on asiallinen:
Epäasiallinen argumentti: "Se nyt vaan on huume ja perseestä."
Asiallinen argumentti: "Olen astmaatikko ja tupakoitsijat aiheuttavat jo tarpeeksi hengenahdistusta. en kaipaa sitä, että kännitkin vedetään sauhuilla, mutta hyväksyisin oraalikäytön."

Itse vaihtaisin tupakin ja alkoholin pössyttelyyn heti jos hamppu laillistuis.

Ansaitsee mun allekirjoituksen.