Nastarenkaiden kieltäminen

MBMAN

/ #40 Nastaton nastarengas

11.03.2014 10:25

Ajelen itse vanhalla takavetoisella mersulla, jossa alla aina vanhat nastattomat nastarenkaat. Ostan muilta vielä pinnaltaan hyvät ja lailliset käytetyt nastarenkaat ja poistan niistä loputkin vähäiset nastat pois ja ajelen ilman ongelmia niillä. Täysin laillinen rengas. Tämä on ehkä se kaikkein huonoin laillinen vaihtoehto, mutta minkäs nuukuudelle voi. Kokemattoman ei ehkä kannata harrastaa tätä, mutta kokeneelle ja terveellä asenteella varustetulle kuljettajalle varmasti ihan riittävän hyvä ja edullinen vaihtoehto. Ajan vuodessa n. 38000 km. Nyt rengas kulut vuodessa noin 90% halvempi kuin uusilla renkailla ajavien. Hyvin on muun liikenteen seassa ja mukana pärjätty, kun asenne vain on oikeanlainen, eli ajattelee ajaessaan myös liikennettä ja ennakoi ja pitää riittävän turvavälin sekä harkitsee tilannenopeuden. Kun siihen tottuu, niin eipä ole mitään ongelmaa. 34 vuotta on takana ilman itse aiheutettuja kolareita. Asenteella ja taidolla hyvä tulee.