TSJ:n ja Rouskiksen fuusiolle EI

Sakari Turila

/ #31 Eskolle

20.03.2014 15:14

Toki tunnen Esa Brandin hyvin ja asioista on keskusteltu mutta työpaikat on täysin erit vaikka tittelit on samat.
Omistan yrityksen Westem Oy ja olen sielä tj.
yritykseni on tehnyt hyötykäytölle metallitöitä ja muutoksia ja saan kai minä olla utelias ja ottaa asioista selvää toisin kuin kuntasektorilla perustetaan päätökset tekemättömiin selvityksiin ja selkeästi virheellisiin tietoihin kun aina voisi vaikka kysyä esim brandin veljeksiltä eikä vain olettaa että oikea tieto tulee Rouskiksesta.
Käsitykseni mukaan Brandin veljekset tietävät oman yrityksensä mahdolliisuudet ja rajoitteet paremmin kun esim Turpeinen tai Heikkilä.
Onko siinä jotain väärää että ylistän kierrätystä massapolton ja penkkaamisen siasta ennenkaikkea jos kierrätys olisi vielä jopa halvempaa kuntalaisille?

Ajattelette varmaan että mitä se fuusio yrittäjälle vaikuttaa mutta minä olen myös yksityishenkilö jolla on kotitalous salossa enkä halua sitäkautta mielivaltaista maksuautomaattia kuntalaisille.

Miksette anna Rouskiksen ja Hyötykäytön kilpailla keskenään avoimesti, miksi rouslis tarvitsee suojelua vaikka väittää olevansa edullinen.

Eihän kunta ole määrännyt sitäkään että ostanko ruuat osuuskaupasta vai k-kaupasta tai lidlistä.  Avoimessta kilpailussa on juuri tästä kysymys.  Kilpailutuksesta ei erikseen tarvitse tehdä vaan markkinat hoitavat sen.  Mitähän mahtais esim osuuskauppa tykätä jos kaupunki kilpailutuksen jälkeen sanois että seuraava kilpailutus on 5 vuoden päästä, katsotaan voitatteko silloin ja voitte avata kauppanne uudestaan?