TSJ:n ja Rouskiksen fuusiolle EI

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista TSJ:n ja Rouskiksen fuusiolle EI.

Matti

#26 Re: Sivuraide

19.03.2014 12:03

#25: Sakari Turila - Sivuraide

Tulen mielläni tutustumaan Kiikalan kentään, kun sen aika on :-)
Westem Oy:lle toivon kaikkea hyvää. Sivuja voisi kanntata tehdä hiukan vetovoimaisemmaksi, se on meinaan aika halpaa markkinointia.

Matti Varajärvi

#27 Kuntalaisfoorumi

19.03.2014 15:23

Kävin lueskelemassa asiallista kommentointianne foorumilla. Pikkuisen on homma karannut lapasesta, mutta mikäs siinä. "Jätekansan" kusitolppana on ihan kiva olla. Kiitos siitä.
Minä en voi mennä tutustumaan Satamakadulle ilman kutsua, koska historiassa on sellaisia piirteitä, ettei se välttämättä olisi kovin fiksua. Sen jälken minua syytettäisiin vakoilusta tms.
Tulen tietysti käymään, mikäli kutsu joskus tulee ja minulla on siihen aikaa.

Sillä välin kannatta tutustua muutamaan tilastolliseen julkaisuun:
http://tilastokeskus.fi/til/jate/2012/jate_2012_2013-11-26_tie_001_fi.html
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php/Waste_statistics/fi

P.S Itse en enää kuulu kyseiseen foorumiin.
Sakari Turila

#28 Vrajärvelle vaikka et kuulukkaan foorumiin

19.03.2014 20:59

Minulta ainakin on osittain mennyt usko tilastoihin ,palkistoihin ja käyriin sen jälkeen kun tekussa tilastotiedettä opiskeltiin. kertomilla ja painotuksilla palkit ja käyrät saadaan näyttämään ihan mitä halutaan tilaston näyttävän eli voi olla täysin puutaheinää todellisuuden kanssa. Tilastoja tarkastellessa pitää myös tietää lähdearvot jotta tilastoon voi luottaa kun tilaston tekiä ei aina välttämättä ole puolueeton.

Tuliko muuten käsky irtautua ryhmästä korkkiammalt taholt eli Heikkilältä Turust?
Tiedät / löydät sähköpostini, niit on sit 2 ja kolmaskin tulee perille mutkan kautta!

Esko

#29

19.03.2014 22:41

Sakari Turila mainostaa Esa Brandin jäteratkaisuja ja kehoittaa ottamaan Brandiin yhteyttä sopiakseen tutustumisesta.

Haluaisiko Turila tai joku muu selventää, mikä kytkös hänellä on Brandin toimintoihin? Mistä Turila tietää Brandin toimintojen ylivoimaisuuden tai riittävyyden koko Salon jätehuollon järjestämiseen, entä sen että vierailulle saa mennä?
Ainakin kommunikaatiosta näin ulkopuolisesta voisi päätellä, että he ovat samassa yrityksessä töissä. Ilmeisesti asia onkin näin?
Matti Varajärvi

#30 Laitoin viestiä

20.03.2014 08:39

Hei Sakari,
Laitoin viestiä @salo.fi osoitteesta sinun säätiön postiin.
Toivottavasti lopetat perättömyyksien kirjoittelun. Soita, jos jokin juttu kiinnostaa. Olen ihan leppoisa kaveri :-)
Sakari Turila

#31 Eskolle

20.03.2014 15:14

Toki tunnen Esa Brandin hyvin ja asioista on keskusteltu mutta työpaikat on täysin erit vaikka tittelit on samat.
Omistan yrityksen Westem Oy ja olen sielä tj.
yritykseni on tehnyt hyötykäytölle metallitöitä ja muutoksia ja saan kai minä olla utelias ja ottaa asioista selvää toisin kuin kuntasektorilla perustetaan päätökset tekemättömiin selvityksiin ja selkeästi virheellisiin tietoihin kun aina voisi vaikka kysyä esim brandin veljeksiltä eikä vain olettaa että oikea tieto tulee Rouskiksesta.
Käsitykseni mukaan Brandin veljekset tietävät oman yrityksensä mahdolliisuudet ja rajoitteet paremmin kun esim Turpeinen tai Heikkilä.
Onko siinä jotain väärää että ylistän kierrätystä massapolton ja penkkaamisen siasta ennenkaikkea jos kierrätys olisi vielä jopa halvempaa kuntalaisille?

Ajattelette varmaan että mitä se fuusio yrittäjälle vaikuttaa mutta minä olen myös yksityishenkilö jolla on kotitalous salossa enkä halua sitäkautta mielivaltaista maksuautomaattia kuntalaisille.

Miksette anna Rouskiksen ja Hyötykäytön kilpailla keskenään avoimesti, miksi rouslis tarvitsee suojelua vaikka väittää olevansa edullinen.

Eihän kunta ole määrännyt sitäkään että ostanko ruuat osuuskaupasta vai k-kaupasta tai lidlistä.  Avoimessta kilpailussa on juuri tästä kysymys.  Kilpailutuksesta ei erikseen tarvitse tehdä vaan markkinat hoitavat sen.  Mitähän mahtais esim osuuskauppa tykätä jos kaupunki kilpailutuksen jälkeen sanois että seuraava kilpailutus on 5 vuoden päästä, katsotaan voitatteko silloin ja voitte avata kauppanne uudestaan?

Ritva Sinervo'

#32 Kutsuja !!

20.03.2014 15:46

Kyllä olette saaneet kutsuja ja me valtuutetut olemme saaneet kutsuja ja Satamakadulle voi mennä kyllä tutustumaan kun ilmoittaa että nyt olisin tulossa, voiko joku tulla esitteleen. Näin olen itse tehnyt aikanani. Kutsut ovat kuuluneet tyhjille seinille ja tutustumisen esteenä on ollut Rouskiksen silloinen hallitus ja tj Heikkilä sekä nykyinen tj Heikkilän edustaja ja viestintuoja.
Matti Varajärvi

#33 Näi se varmasti on

20.03.2014 18:38

Ritva hyvä. Näin se varmasti menee. Minä olen niin hankala ihminen, että jään odottelemaan virallisia yhteydenottoja.
Meinaan ihan tuohon en kuitenkaan lämpene, että muut kutsuu toisten puolesta käymään, jotka ei ole edes kysesessä yrityksessä palkkalistoilla, vai?
Ja siitä olen erityisen otettu, että jotkut tietävät paremmin sähköpostini tai puhelimeni sisällön ja mitä kutsuja olen saanut tai ollut saamatta :-D

Toivotan mukavaa iltaa teille kaikille asiasta kiinnostuneille ja mukavaa kevätpäiväntasausta.
Ritvalle toivon pikaista paranemista.

Ja loppujen lopuksi voin vielä todeta, että tässä asiassa tiedän olevani oikeilla linjoilla.

Todisteita matkoista on

#34 Ei kutsua !

26.03.2014 06:46

Matti, kyllä mun tietääkseni on kutsuttu Rouskiksen hallituksen jäseniä tutustumaan, mutta kutsu on varmasti hukkunut TJ:n laatikkoon.
Kun olet ollut noin monessa paikassa tutustumassa, niin kuinka paljon olet saanut jotain sellaista hyvää palvelua, joka aktivoi sinua polttolaitosta puoltamaan. Rouskisporukalla on tapana tehdä näitä mukavia matkoja, jopa ulkomaille hallituksen kanssa.

Vieras

#35 Kysymyksiä

26.03.2014 11:47

Onko adressi fuusiota tai Rouskista vastaan? Keskusteluja seuratessa, varsinkin fb:ssä, tulee sellainen vaikutelma, että ollaan koko Rouskiksen toimintaa vastaan.

Jos ollaan fuusiota vastaan, ja halua on saada Rouskiksen ja paikallisten yrittäjien kanssa toimiva yhteistyö, onko tehty asiallinen esitys, miten asia voitaisiin salolaisin voimin yhdessä Rouskiksen kanssa hoitaa? Onko laitettu palaveri kasaan, jossa Salon johto ja asianomaiset virkamiehet, Rouskiksen hallitus ja johto, paikalliset alan toimijat ja kaikki, joita asia koskettaa, ja keskusteltu asioista yhdessä rakentavasti?

Matti Varajärvi

#36 Re: Ei kutsua !

26.03.2014 12:43

#34: Todisteita matkoista on - Ei kutsua !

Hei,

Itse kierrän näitä laitoksia pääosin työni puolesta. Myyn työkseni voimalaitoksiin yms. venttiileitä ja niihin liittyvää automaatiota.

Näiden lisäksi olen kyllä käynyt tutustumassa mm. Westenergyyn valtuutettuna.
http://www.westenergy.fi/?l=fi&p=3&text=Toimintaperiaate


Kutsu Salon laitokselle ei ole vieläkään tavoittanut minua. Sähköposti osoitteeni on muotoa, etunimi.sukunimi@salo.fi

Kaikkein eniten ihmettelen sitä, että jos meillä on näin hienot laitteet, niin miksi niitä ei valmisteta/myydä vaikka Italiaan. Siellä on jätteistä ongelmaa, mutta siellä ei tarvita kaukolämpöä. Laitteet menisivät varmasti hyvin kaupaksi ja niihin voisi saada vaikka tukea monesta suunnasta.

https://www.tem.fi/index.phtml?s=4838

P.S. Jään odottamaan vielä sitä ulkomaan matkaa, mutta sitä tuskin on tulossa ja en edes sellaiseen ihan helpolla osallistuisi.

Ritva Sinervo
Adressin tekijä

#37 Tavataan

04.04.2014 06:16

Valtuustossa 7.4.2014 klo 18.00. Tervetuloa joukolla kuuntelemaan ja ihmettelemään.
Matti Varajärvi

#38 Miten Sitran tutkimus tehtiin

04.04.2014 16:23

Kannattaa lukea, että miten Sitran tutkimus on tehty:
http://www.uusiouutiset.fi/UU214SitraGaia.pdf
Siinä on verrattu kahta täysin erillaista tilannetta, jotka eivät ole mitenkään tekemisissä tämän hetken tilanteen kanssa.
Maalaisjärki takaisin

#39 Pidetään työt Salossa!

04.04.2014 16:28

Sakari Turila

#40 Vielä kerran kun ei uppoa

04.04.2014 19:27

Yksityinen sektori tarjoaa jäteiden LOPPUKÄSITTELYÄ noin 80 €/tonni. Rouskiksen välissä ollen hinnaksi muodostuu noin 160€/tonni. Fuusion jälkeen hinta on sama kuin turussa eli noin 220-260€/tonni. Selittäkää mitä edullisuutta fuusio tuo kun toi rouskiskin pitäis tappaa välistä pois kun ei ole muuta kun kauttalaskuttaja. Vetoavat suuruuden etuihin, etuja varmasti tulee mutta ei kuntalaisille kun fuusiorenkaalle ei mitään kilpailua vaan monopoli. Kuka monopolissa määrää hinnat?

Vieras

#41 Valtuusto päättää

06.04.2014 09:36

Valtuustossa nähdään. Mattille on tietenkin tärkeää olla fuusion takana. Tajusin sun yhdestä kommentista asian jujun. Leipänsä eteen kannattaakin yrittää - onhan palkintona UUSI polttolaitos.
Matti Varajärvi

#42 Re: Valtuusto päättää

07.04.2014 07:13

#41: - Valtuusto päättää

Minä olen myynnilläni työllistänyt aika montaa Salolaista, ollessani edellisessä työpaikassa. Olen siitä erityisen onnellinen.

Palkinnosta en tiedä, mutta lomautuslapun olen kyllä joskus saanut ja sekin tuli solidaarisuussyistä.