LASTENSUOJELULAKI UUSIKSI

huolestunut

/ #92 Re:

28.03.2014 11:57

#1: -

Juu, nää on taas näitä kommentteja että sanotaan kuinka ollaan lapsena opetettu... Et jos laki toteutuisi niinkuin tuossa kerrotaan että ennenkin on ollut lastensuojelulaki, niin mitä me tässä ENÄÄ asiasta paasattaisiin...

Tän on karvaasti huomannut moni joka niin ennen on uskonut että laki todella toteutuu niinkuin se on määrätty. Itsekin mukaanlukien en olisi koskaan voinut uskoa että tämä taho johon ensin uskoin luotin ja itseäni avasin ja tuin, osoittautuukin sellaiseksi ettei apua annetakaan vaikka sitä pyytäisi...

Se että on kaikinpuolin itse yhteistyöhaluinen, kiltti ja tottelevainen, ei taida nykymaailmassa auttaa yhtään. Sen sain karvaasti myöhemmin huomata että kun lapsi on huostattu, se kiltteys, yhteistyöhalu ja lain noudattaminen muuttuu yhtäkkiä mitäänsanomattomiksi lupauksiksi.

Jos ei sitä itse huomaa nyt, huomaa sitten sen jälkeen kun lukaisee nuo itsestä kirjoitetut paperit ja miettii mitä silloin oli ja mitä niihin oikeastaan onkaan kirjoitettu lopulta...

kyllä mä ainakin tipahdin kertaheitolla sieltä hyvinvointivaltion "pilvilinnoista" kun asioita alkoi paljastumaan miten seläntakana on toimittu...

kyllä monella muullakin siinä on siinä silmät on auenneet, halusivatpa tai eivät...

Noi työntekijät käy niin harvoin ja pinnallisesti ovat perheiden kanssa yhteistyössä että siinä jäävät näkemättä niin huonot KUIN ikäväkyllä ne perheen todellisesta tilanteesta ja yhteispelistä kertovat asiatkin...

Eihän ne tosiaan mitään asiantuntijoita ole näillä resursseilla siispä hyvät asiat jäävät näkemättä, keskitytään ns. reikään sukassa, ja väärin tehtyyn makaronilaatikkoon, mutta toisaalta jäävät huomiotta lapsen todellisesti vaarantavat asiatkin...

Tää on totuus tässä nyt vaan, koittakaa elää sen kanssa ja sieltä "pilvilinnoista" nyt alas jo heti!