LASTENSUOJELULAKI UUSIKSI

näinhän on...

/ #93 Re: voi elämä

28.03.2014 12:23

#19: Ei nähdä omia ongelmia -

Juuh, tuossa korostuu ristiriitaisuus, mutta tarkastellampa nyt lähemmin tätä asiaa:

A: Jos EI SUOSTU tukitoimiin juurikaan sen takia että tarjotulla tuella(esim. avohuollon tukitoimi joka on hyvin yleinen)tarkoitetaan esim. perhetyöntekijää joka käy istumassa kerran viikossa sen 1-2tuntia sohvalla kotona, juttelee ja tutkailee ympäristöään, mutta EI tee mitään konkreettista asialle. Miten luulet kyseisen tuen auttavan perhettä?? Mielellään siis kieltäytyy niistä tukitoimista joita ei koe mitenkään avuksi konkreettisesti. Esim. lastenhoitaja tai kodinhoidolliset palvelut ovat vähässä vaikka voisivat olla tehokkampia kuin yllämainittu tukitoimi.

B: Suostuisitko ITSE ottamaan tällaista "haamu"apua jos itse tiedät että konkreettineen apu olisi parhain mahdollinen auttamaan tilannetta parempaan suuntaan??

C:  Apua ei aina saa mitenkään tilannetta parantavasti, vaikka useasti pyytäisi, vaan yleensä sosiaalityöntekijät lähes pakottavat ottamaan tämänkaltaisen avun vastaan ilman tietoa siitä MIKÄ voisi OIKEASTI hyödyttää perhettä kokonaisvaltaisesti.

Tässä kaikessa siitä on kyse että vanhempi kieltäytyy kun ei usko että tarjottu apua on sitä mikä vastaa omaa tarvettaan kokonaisvaltaisesti. Ja sitten kun apu ei toimi(ns. "haamuapu", sohvalla istuminen, elinolojen tarkkailu), seuraavaksi laitetaan huostaanotto hakemus vireille.

Sanokaa minulle, viisaat, onko tässä tapauksessa edes yritetty auttaa?? Miltä vaikuttaa? Ja miten ITSE suhtautuisit tähän? Mieti omassa päässä, vastaus kyllä selviää...