Suvivirsi pois kouluista!

Vieras

/ #7 Perinne on arvo

30.03.2014 15:33

Suvivirsi on ollut perinne Suomessa jo vaikka kuinka kauan, niin miksi se pitäisi poistaa kokonaan? Laulussa mainitaan nämä kolme sanaa: Jumala, Herra ja Luoja. Menevätkö alushousut niin solmuun noiden lausumisesta niillä jotka eivät kuulu kirkkoon tai samaan uskontoon kuin pääosa suomalaisista, että se pitäisi kokonaan poistaa kouluista? Kyseessä on enemmän muistojen herättely, kesäloman odotus ja ilo, kuin uskonnon ylistäminen. Jos se on niin vakavaa joillekin, niin he voivat vaikka kävellä ulos juhlasalista laulun ajaksi tai jäädä kokonaan pois juhlasta. Meillä on oikeus pitää perinteemme eikä aina mukautua muiden tahtoon. Jos pari suomalaista menisi islamin uskoiseen maahan opiskelemaan ja valittamaan, että ei täällä voi laulaa rukouskutsuja viisi kertaa päivässä, koska he eivät kuulu siihen uskontoon, niin luuletko että muslimit heittävät Allahin menemään ja myöntyvät tähän? Eivät varmasti myönny. Ja jos tästä tulee niin iso ongelma niin Suvivirren voi vaihtaa Suvilauluun.