Pakkokaste ateistien lapsille!

Tero Kallio
Nokia

/ #7 Onko kristinusko se oikea uskonto?

27.08.2008 22:12

joo tää on varmaan vitsi... mutta.. jos ei oo, niin anteeksi.

Onneksi ihmisillä on hyvinvointivaltioissa uskonnon vapaus. Kristinuskoon ja muihinkin uskontoihin vain synnytään. Mikä on se oikea uskonto? Jos syntyy Iraniin, syntyy luultavasti muslimien perheeseen, eli tulee muslimiksi. Intiassa hinduksi, Thaimaassa buddhalaiseksi jne... Yleensä uskoonsa perehtyneet henkilöt ovat syntyneet tätä uskontoa syvästi harjoittavaan perheeseen. Harvoin

Ja vielä se, ettei tuo pakkokäännytys ole 1100/1200-luvullakaan suomalaisiin tehonnut, vaikka silloin ei ollut skeptikoille mitään tarjolla. Kaikki, minkä me itse saamme valita, niin siinä me pysymme.

Itse olen skeptikko. Kunnioitan kuitenkin kaikkia uskontoja. Uskoin vahvasti Jumalaan ennen opiskeluaikoja, joten tiedän sen, miltä se tuntuu. Jumala toi turvaa, jota en enää saa. Totuus saattaa olla kylmempi, mutta siihen nykyään yritän uskoa, en siihen mihin haluan. Uskonto saattaa liittyä haluun, tai pelkoon, harvoin järkeen.

Kristinuskoa ei pidä pilkata, vaikka ei Jeesukseen ja muihin uskoisi. Sillä on monta ihailtavaa arvoa, mitä nyky-kristityt eivät toteuta. Olen lukenut raamatun läpi vuonna 2006. Naurua ei voinut pidätellä vanhan testamentin aikana. Uudessa Testamentissa oli hyvin hienoja inhimillisiä arvoja.