Pakkokaste ateistien lapsille!

Mari Eskelinen
Oulu

/ #25 Kaipa tuo on vitsi, mutta kommenttina...

18.09.2008 17:13

Minusta veden läikyttäminen lapsen päälle ei ole kovin paha asia, varsinkaan jos se sattuisi pelastamaan nuorena kuolleen sielun. Uskontoa aletaan tuputtaa vasta myöhemmin kerhoissa ja kouluissa. Itselleni uskonto oli pienenä lähellä historiaa, mutta molemmat olivat vain kivoja tarinoita. Melkein samantien kun aloin ymmärtää, aloin myös kritisoida. En kuitenkaan koe hukanneeni niitä iltapäiviä, jotka vietin seurakunnan kerhossa, se oli kivaa ja olen kasvanut suvaitsevaiseksi agnostikoksi. Tällä tarkoitan, että tuen uskonnonvapautta, mutta en koe tulleeni pakkokastetuksi. En myöskään ole tutustunut kirkollisveron määrään (vanhemmat maksavat), mutta ei yhden pienen talon hinta/elämä kuulosta kovin pahalta, meneehän osa hyväntekeväisyyteenkin.

Ala-asteella jaetun Uuden Testamentin lopussa oli mahdollisuus allekirjoittaa Tänään otin uskontoni vastaan -kohta. En ole allekirjoittanut sitä, mutten ole heittänyt kirjaa poiskaan. Siinä on kivoja tarinoita.