Adressi Koulukiusaamista Vastaan

Adressin tekijä

/ #81 WANTED: SYYLLINEN!

25.09.2008 23:26

Hallitus ja päättäjät sekä tietyt tahot yrittävät syyttää Kauhajoenkin tapahtumasta nettiä, mediaa, poliisia jne. ja jälleen kerran todellista syyllistä, eli vuosia jatkunutta piinaavaa koulukiusaamista ja sen aiheuttamia traumoja vähätellään. Miten he voivat olla noin sokeita? Eivätkö he todellakaan tajua miten vakava asia jatkuva koulukiusaaminen on ihmisen mielenterveydelle? Ilmeisesti eivät. Heidän pitäisi ilmeisesti olla itse koulukiusattuja/työpaikkakiusattuja ennenkuin he ymmärtäisivät tämänkin asian vakavuuden. Tuollainen tietämättömyys ja vähättely pistää minuakin vihaksi!

Auvinen, Saari, Gerdt...mikä mm. heitä yhdistää?
Vastaus: Koulukiusaaminen, siitä johtuvat syrjäytyminen, ihmis- ja yhteiskuntaviha sekä nettimaailmaan uppoutuminen.

FAKTAA:

Petrin matka myyrmanniin, Armas Gerdt:
Koulukiusaaminen, yksinäisyys, eristäytyminen; näistä kärsi myös Petri.

Poliisi: Auvinen oli vuosia koulukiusattu
IS 21.11.2007 09:02
Pakko mainita kun tässä Auvisen jutussa Rikosylikomisario Rabbe von Hertzen muistuttaa, että koulukiusaaminen ei selitä järkyttävää tekoa. Niin minun mielestäni Rabbe von Hertzen ei tiedä mistä puhuu, häntä ei ilmeisesti ole koskaan kiusattu ja piinattu vuosia ja taas vuosia ja taas vuosia..

"Ystävä kertoo lehden haastattelussa Matin kertoneen jo ystävyyden alussa kiusaamisesta, joka oli ollut rankkaa erityisesti yläasteella. Ystävän mukaan myös lukio jäi kesken kiusaamisen vuoksi. Pari vuotta sitten Rauno huomasi ystävänsä muuttuneen. Matti oli alkanut ihannoida muun muassa koulusurmaajia."
Matti Saari oli ilmeisesti syvästi pettynyt kiusaamisasian käsittelytasoon kouluissa sekä yhteiskunnassa ja sitäkautta ihmiskuntaviha yltyi nuoressa, aivan kuten Pekka-Eric Auvisen tapauksessakin.

Eli nämä kolme poikaa sekä heidän amerikkalaiset esikuvansa, kaikki ovat olleet jossain koulu-uransa vaiheessa koulukiusattuja. Ihme ettei kukaan ole vielä huomannut että jokin yhteys kiusaamisella ja sairaat mittasuhteet saavalla ihmisvihallakin on? Eivätkö nämä tapaukset jo kerro tarpeeksi nuorten ihmisten äärimmäisestä pahoinvoinnista?

Muistaakohan kukaan enään mitä tapahtui Raumalla Raumanmeren yläasteella 1989 kun 14-vuotias poika ampui isältään anastetulla käsi-aseella kaksi oppilastoveriaan oppitunnin alussa. Syyksi poika kertoi pitkään jatkuneen koulukiusaamisen. Pojan tarkoitus oli ampua kolmaskin luokkatoverinsa, mutta laukaus meni ohi.

Ja muitakin tapauksia löytyy.

Väkivaltatapaukset Suomen kouluissa:

- 25.09.2008; 14-vuotias poika hakattiin välitunnilla sairaalakuntoon. Hatanpään koulun rehtori Arto Nieminen myöntää tapahtuneen todeksi. Pahoinpitely ei kuitenkaan tapahtunut koulun pihalla, sillä pojat olivat poistuneet välitunnilla koulun alueelta.. http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/106813.shtml

- Turussa Puolalanmäen lukiossa 18-vuotias lukion toisen luokan oppilas pahoinpiteli 1981 betonilapiolla miespuolisen englanninkielen lehtorinsa kesken tunnin. Opettaja kuoli myöhemmin sairaalassa.

- Kuusankoskella Naukion yläasteen 14-vuotias oppilas puukotti 1984 kuoliaaksi naispuolisen opettajan kesken koetilaisuuden. Henkirikosta edelsivät tulehtuneet välit opettajan ja oppilaiden sekä joidenkin vanhempien välillä.

- Lokakuu 2007: Koulupoika löi teräaseella toista poikaa keskivartaloon Tampereen Steiner-koulussa. Puukotettu ei loukkaantunut pistohaavasta hengenvaarallisesti.

- Tammikuu 2003: 15-vuotias yläasteen oppilas puukotti 13-vuotiasta koulutoveriaan hengenvaarallisesti keuhkoon fileerausveitsellä Porin Lyseossa kesken koulutunnin. Puukotettu selvisi hengissä.

- Tammikuu 2001: Kahdeksasluokkalainen 15-vuotias poika löi toista samanikäistä poikaa linkkuveitsellä Hollolan Salpakankaan koulun pihalla. Haavoittunut poika vietiin sairaalaan, mutta hän ei joutunut hengenvaaraan.

- Huhtikuu 1999: Eurajoen yläasteen 15-vuotias oppilas puukotti vuotta vanhempaa luokkatoveriaan käsivarteen koulun käytävällä. Puukotettu oli välittömässä hengenvaarassa.

- 2007, Turkulaisoppilas uhkasi tappelussa toista veitsellä:

- 2008, Somalien paluu kouluun johti tappeluun Hakunilassa;

Tämä lista voisi olla loputon..

"Koulukiusaamisen seuraukset (wikipedia):

Jotkut koulukiusatut turvautuvat väkivaltaan, jos kiusaaminen on hallitsematonta ja normaalia elämää häiritsevää. Jotkin koulukiusatut alkavat itse kiusata muita purkaakseen pahaa oloa. Koulukiusaaminen aiheuttaa joillekin henkilöille pakonomaista tarvetta purkaa aggressiivisuutta. Useimmissa kouluissa ei puututa koulukiusaamiseen tarpeeksi vakavasti, jolloin poliisi on joutunut puuttumaan asiaan. Kouluammuskelutapauksissa on usein yhteisenä syynä ollut koulukiusaaminen."

Nuorten masennusta on toistettu, toistettu ja vielä kerran toistettu mediassa aamusta iltaan ja illasta aamuun joka ainoasta tuutista. Koskahan ne lopettavat sen toistamisen ja alkavat sensijaan toimia asian hyväksi? Koska tulee se lopullinen PISTE? Meillä ei valitettavasti ole aikaa odottaa selvitystyöstä vastaavan Tuulikki Petäjäniemen työryhmän loppuraporttia. Toimeen on ryhdyttävä heti!