Kannabis lailliseksi

Hamppukaupunki

/ #854

28.09.2008 00:22

"Kannabiksen ja psykoosioireiden yhteydestä:

Kannabiksen ei ole todettu aiheuttavan nuorille psykoosioireita, vaan riski suurenee niillä, joilla on mahdollisuus saada se. Sama pätee alkoholilla.

"Toisekseen, en ole väittänytkään että Jokelan tai Kauhajoen teot olisivat suoraa seurausta huumeiden tai päihteiden käytöstä. Tarkoitin vain että vastaavaa järjettömyyttä ja väkivaltaa voi edistää päihteiden ja huumeiden avulla ja niihin liittyvällä eskapismilla."

Tämän keskustelun aihe on käsittääkseni vieläkin kannabis, jonka käyttö ei auheuta agressiivisuutta, niinkuin alkoholi, vaan rentouttaa. Vaikutuksen alaisena ei tosiaankaan tee mieli tapella tai vahingoittaa muuten ketään. Et tiedä kannabiksen vaikutuksista nähtävästi yhtään mitään, joten suosittelen tutustumaan tarkemmin vaikka kokeilemalla.

"Hollanti ei todellakaan ole mikään huumeilla luotu "hippitaivas", vaan sielläkin on vakavia ongelmia ja kovempia aineita liikkeellä."

Huhuh. Hollanti ei tosiaankaan ole mikään hippitaivas, vaan siellä suunnalla on ymmärretty se, että kieltolaista ei ole muuta kuin haittaa ja samalla saadaan kannabiksen käyttäjät eriytettyä kovista huumeista ja niiden käyttäjistä. Tutustuppa hollannin päihdekäyttöön vähän tarkemmin lukemalla keskustelu uudelleen. Hollannissa on kovien huumeiden, SEKÄ kannabiksen köyttäjämäärä pienentynyt laillistamisen myötä.

"Omien kokemusteni mukaan "pilviveikot" ovat enimmäkseen juuri sekakäyttäjiä (alkoholi, tupakka, kannabis, pillerit jne.) ja jälki on sen mukaista. Sekoilua, omaisuus ja väkivaltarikoksia. Haulikko on paukkunut täälläkin mm. kannabiksen voimalla. Jos joku harva onnistuu ongelmitta käyttämään niin sitä ei pidä yleistää"

Jaa-a. omat kokemuksesi tästä vielä puuttuivatkin. Mielestäni tuon "pilviveikot" sanan kohdalle pitäisi laittaa sekakäyttäjät, vaikka niin jälkeenpäin sanoitkin Onhan niitäkin, jotka käyttäävät sekaisin kaikkea jotta saavat päänsäkin yhtä sekaisin. Mutta mistä repäsit tuon "enimmäkseen juuri sekakäyttäjiä". Se voi olla sinun oma ahdas mielpide, joka ei ole ilman dokumentoitua perustetta uskottava.

"Jos joku harva onnistuu ongelmitta käyttämään niin sitä ei pidä yleistää"

Noh perkele. Eli suomessa on siis 30 000 kannabiksen käyttäjää(korjatkaa jos olen väärässä)jotka käyttävät sitä käytännössä ongelmitta, Ovat se "harva"? Sinun pitäisi käydä tutustumassa muutamaan kannabiksen käyttäjään(on muuten mukavan letkeetä sakkia)eikä niihin kertomiisi sekakäyttäjiin. Ja tuli tästäkin mieleen se mainitsemasi haulikkomies. Hän on siis ollut kannabiksen vaikutuksen alaisena, mutta on kuitenkin sekakäyttäjä, jolla oli muitakin aineita mukana. Tässä tapauksessa kannabis itsessään ei aiheuttanut tuota tapahtumaa. Sama kun kerrot, että kaverisi kuoli autokolarissa, jossa hän ei itse ollut kuskina, vaan istui takapenkillä. Kyseinen kaveri oli kannabiksen vaikutuksen alaisena. Tässäkö tapauksessa kannabis oli syypää kuolemiseen?

"Ennaltaehkäisystä ja muiden edeltävien ongelmien hoitamisesta mm. kouluissa."

Tuolla koulusta saamalla propagandalla on vain huonoja puolia. Esim. se kun niputetaan kannabis ja kovat huumeet samaan kasaan, ajattelee nuori kannabista kokeiltuaan että olipas siinä mieto vaikutus, ei kai se heroiini sitten sen vakavampaa ole. Kaikki mitä koulussa valistetaan, toimii myös päinvastoin.

"Nykyisellään kannabiksen kokonaishaitat ovat tupakkaan ja alkoholiin verrattuna vähäiset koska kannabis on laiton. Siksi osa kannabiksen käyttäjistä ei edes halua mitään laillistamisvouhotusta. Olisi tärkeää tajuta että olemme Euroopan väkivaltaisimpia maita, jonka kulttuurissa kannabiskin saisi pahempaa tuhoa aikaan kuin jossain rauhallisemmissa maissa. Tämähän koskee myös alkoholiin liittyvää väkivaltarikollisuutta Suomessa."

Millä todisteilla kannabiksen kokonaishaitat ovat laittomuuden takia lievemmät? Nykyisestä kieltolaista ei todellakaan ole mitään muuta kuin haittaa....Lukisit keskustelun läpi ja lukisit ne linkit missä on parempaa faktaa laillistamisen puolelta. Ehkä suomi tippuu väkivaltaisuudessa alaspäin laillistamisen jälkeen, koska kannabiksen vaikutukset ovat rentouttavat, joten vaikutuksen alaisena ei tule mieleenkään olla väkivaltainen. Eläkä koskaan enää vertaa alkoholin vaikutusta kannabiksen vaikutukseen....ne eivät ole lainkaan samanlaiset!!

Sen suurempia perusteluita tai linkkejä en tähän tekstiin laita, kun kaikki tarvittava löytyy keskustelusta muutenkin. Kun ensin herra heinonen suvaitsisi lukea keskustelun läpi ja ottavan asiasta enemmän selkoa.