Pelastetaan 16-vuotiaiden oikeus kansanopistovuoteen!

opistossa oleva.

/ #76

11.05.2014 10:40

Opiskelen juuri nyt yhdessä kr. kansanopistossa, ja se on ollut elämäni paras vuosi. Kesälomani alkaa ihan pian ja tuntuu hirveältä että opisto oikeasti loppuu nyt. Tämä vuosi on ollut ihan uskomaton, ja tiedän että muutkin ovat sitä mieltä. Opistoon en olisi tullut varmastikkaan jos en olisi päässyt sinne juuri nyt ns. viettämään välivuotta mutta silti opiskelemaan ja korottamaan numeeoita. Ei kovinkaan moni lopettaisi esim amista jota on käynyt vuoden sen takia että hakisi sitten 17 vuotiaana opistoon. Jos tämä hyväksytään se tarkoittaa oikeastaan suoraa sitä että kansanopistot lopetetaan. Se olisi oikeasti todella iso menetys, kokemuksesra voin sanoa. Opistosta saa niin paljon ettei sitä voi edes sanoilla kuvaiöla. Ja juuri 16vuotiaille se on hyvä paikka jos ei tiedä mihin hakea, tai ei päässyt kouluun, voi korottaa numeroita, opetella elämään vähänkuon yksin, sieltä saa kavereita, itsevarmuutta, ja opisto jos joku estää syrjäytymistä. ja MUISTAKAA KÄYDÄ SPOSTISSA VAHVISTAMASSA ADRESSI.