Turun päivystävä eläinlääkäriasema vaihtoon!

Hyppy tuntemattomaan

/ #197 Meidän kokemus

27.05.2014 06:47

Koirani putosi neljännestä kerroksesta asfaltille ja joduttiin menemään tuhatjalkaan. Koira oli sokissa. Jouduimme odottamaan kaksi tuntia ennenkuin päästiin röntgeniin. Edelle meni mm. koira, jolla oli pieni puremajälki reidessä, eikä siitä tullut edes verta, sekä keisarileikkaus. Meidän koiralla olisi hyvin voinut olla sisuskalut muusina ja jouduttiin vaan odottamaan ja odottamaan ennen oikeita tutkimuksia. Onneksi lopulta päästiin röntgeniin ja selvisi, että vain vasen ranne oli murtunut ja vasemmasta takajalasta oli kolme varvasta pois paikoiltaan. Koira jäi sinne yöksi.
Seuraavana päivänä sieltä soitettiin, että koiran voi siirtää toiseen paikkaan. He eivät olleet tehneet koiralle MITÄÄN röntgenin jälkeen. Vuorokausi turhaa odottelua.
Vein koiran toiselle eläinlääkärille, jossa oltiin 4 tuntia ja sieltä käsin meidät hoidettiin Helsingin eläinsairaalaan leikkaukseen. Sen olisi voinut tehdä jo ensimmäisenä iltana tuhatjalassa, mutta siellä ei ollut osaavaa henkilökuntaa, tässä tapauksessa ortopedia.

Yksi hoitaja oli tuhatjalassa mukava, toiset eivät edes katsoneet päin. Eläinlääkärinkin suurin murhe oli, kun työaika oli jo loppunut. Tuli todella sellainen olo, että eläimistä ei välitetä yhtään tippaa, vaan ainoastaan omasta navasta. Toisella eläinlääkärillä oli myös jo 14 tuntia työpäivää takana, mutta silti hän oli kiinnostunut koirani tilanteesta ja halukas auttamaan.