ADRESSI SYVÄNNIEMEN KYLÄKOULUN PUOLESTA


Vieras

/ #19

09.08.2011 08:23

Syvänniemen kyläkoulun puolesta

Olen seurannut hyvin läheltä "aitiopaikalta" Syvänniemen kehitystä ja myös hienoa

historiaa. Miksi kaikki hyvät asiat halutaan vaikeuttaa, eihän kaikkia asioita voi mitata pelkästään

rahalla vaan ihmisten hyvinvoinnilla ennenkaikkea.Mikä onkan parepaa, kuin asua lähellä isoa

kaupunkia kylässä jossa on nimenomaan sitä jotakin, mitä puuttuu isoista lähiöistä. Miksi kaikki

halutaan hävittää, kun asiat voisi olla hyvin ja kylän elinvoima kasvaa ja saadaan uusia perheitä ja

nimenomaan nuorisio, tulevia koululaisia. Miksi nämä pienet ihmiset pitäisi kuljettaa johonkin tai jonnekin

linja-autoilla pitkien matkojen taakse, jolloinka koulupäivistä muodostuu pitkiä päiviä. Nyt on saatu kylään

uusi kauppiaskin, joten kehits on mennyt silläkin saralla eteenpäin. Puhumattakaan kyläläisten tosi virkeästä

toiminnasta, joka on jo tuonut Suomen parhaan kylän valtakunnallisesti v. 2004. Eikö tämä kaikki todista jotakin

kyläläisten yhteishengestä ? Esimerkiksi teatteri toiminta, jossa on mukana melkein koko kylä, ja nyt muutamia

vuosia toiminut lastenteateri toiminta, jossa on suorastaan lapsia useita kymmeniä innokkaasti mukana niinkuin

myös vanhempia. Tätä on yhteissöllisyys johonka kuuluu myös oma koulu omalla paikkakunnalla. Olen itse ns. karttu-

lainen, asun keskustassa, mutta teatteritoiminta on imaissut minutkin harrastamaan hyviä yhteisiä asioita ja olen

itse nähnyt sen vahvan yhteishengen, joka siellä valitsee. Älkäämme pilatko huonoilla kouluratkaisuilla tätä hienoa

kehitystä joka tuo varmasti lisää lapsi-ja muita perheitäkin virkeään kylään. Käsi sydämmellä, hyvät päättäjät, nyt on

kysymys perheiden ja pienten ihmisten tulevaisuudesta. Ajatelkaa vaikka, jos teillä olisi oma perhe kylällä ja lapset

pitäisi pakata aamuisin Bussimatkalle, onko siinä mitään mieltä ?!

Erkki Kiiski Teatteri Hermannin markkinoinnista








Erkki Kiiski