ADRESSI SYVÄNNIEMEN KYLÄKOULUN PUOLESTA
Ota yhteyttä adressin tekijään
Kiitos Kemmppikselle!
kiusaaminen
Syvänniemen koulun puolesta,,
Tämänpäivän yhteiskunnassa on tarpeeksi stressiä pienten lasten vanhemmilla, suodaan heidän lapsilleen jotain hyvää ja idyllistä ja ei koulua lakkauteta.. olemme huomanneet täällä Ruotsisskin pienten koulujen edut.. rauhallisemmat lapset, parempi oppiminen, pienet luokat... Vetoan että koulu saa jatkaa ja onnelliset perheet voivat yhteiskunnassanne antaa paremmat voimavarat yhteiskunnalle...
Syvänniemen koulun puolesta,,
Kuopion strategia edellyttää palvelujen säilyttämistä maaseudulla
Syvänniemessä on sydäntä!
Re: Syvänniemen kyläkoulun puolesta
Hyvä elämä ei tule päätöksillä vaan yhdessä tekemällä
Olen seurannut hyvin läheltä "aitiopaikalta" Syvänniemen kehitystä ja myös hienoa
historiaa. Miksi kaikki hyvät asiat halutaan vaikeuttaa, eihän kaikkia asioita voi mitata pelkästään
rahalla vaan ihmisten hyvinvoinnilla ennenkaikkea.Mikä onkan parepaa, kuin asua lähellä isoa
kaupunkia kylässä jossa on nimenomaan sitä jotakin, mitä puuttuu isoista lähiöistä. Miksi kaikki
halutaan hävittää, kun asiat voisi olla hyvin ja kylän elinvoima kasvaa ja saadaan uusia perheitä ja
nimenomaan nuorisio, tulevia koululaisia. Miksi nämä pienet ihmiset pitäisi kuljettaa johonkin tai jonnekin
linja-autoilla pitkien matkojen taakse, jolloinka koulupäivistä muodostuu pitkiä päiviä. Nyt on saatu kylään
uusi kauppiaskin, joten kehits on mennyt silläkin saralla eteenpäin. Puhumattakaan kyläläisten tosi virkeästä
toiminnasta, joka on jo tuonut Suomen parhaan kylän valtakunnallisesti v. 2004. Eikö tämä kaikki todista jotakin
kyläläisten yhteishengestä ? Esimerkiksi teatteri toiminta, jossa on mukana melkein koko kylä, ja nyt muutamia
vuosia toiminut lastenteateri toiminta, jossa on suorastaan lapsia useita kymmeniä innokkaasti mukana niinkuin
myös vanhempia. Tätä on yhteissöllisyys johonka kuuluu myös oma koulu omalla paikkakunnalla. Olen itse ns. karttu-
lainen, asun keskustassa, mutta teatteritoiminta on imaissut minutkin harrastamaan hyviä yhteisiä asioita ja olen
itse nähnyt sen vahvan yhteishengen, joka siellä valitsee. Älkäämme pilatko huonoilla kouluratkaisuilla tätä hienoa
kehitystä joka tuo varmasti lisää lapsi-ja muita perheitäkin virkeään kylään. Käsi sydämmellä, hyvät päättäjät, nyt on
kysymys perheiden ja pienten ihmisten tulevaisuudesta. Ajatelkaa vaikka, jos teillä olisi oma perhe kylällä ja lapset
pitäisi pakata aamuisin Bussimatkalle, onko siinä mitään mieltä ?!
Erkki Kiiski Teatteri Hermannin markkinoinnista
Erkki Kiiski
Syvänniemen kyläkoulun puolesta
Talo myyntiin?
Lopuksi kaikille, myös päättäjille, ajateltavaa:
- Lähiruoka on viimeninkin lyömässä itsensä läpi, milloin lähipalvelut saavat saman statuksen?
- Kummasta jää suurempi hiilijalanjälki, kyläkoululaisesta vai keskustaan taksikyydillä kyyditetystä koululaisesta?
Koulu säilytettävä
Syvänniemelle on muuttanut lapsiperheitä ihan senkin takia, että on kyläkoulu, joka on luvattu
säilyttää.Lapset jotka on tulleet isosta koulusta, eivät halua enää sellaiseen takaisin.Kyllä sitä rahaa löytyy koulun säilyttämiseen, jos halua on. Jos koulun koulunkäynti vaikeutuu, lapset väsyy, eivät jaksa enää harrastaa vaikka siinä kylällä olisi mahdollisuuksia.
Ajatelkaa päättäjät asiaa lastenkin kannalta.
| This discussion has been closed. |