Vanha adressi (2008 )

Pia Parkkonen
Adressin tekijä

/ #21 Save Nuta: "Rock'n'Roll High School" julkaistu!

16.10.2008 12:28

Tietoja Save Nuta

Munkkiniemen nuorisotalo on toiminut ansiokkaasti rock'n'roll-yläasteena jo melkein 20 vuotta. 1992 talolle avattiin korkealuokkainen demostudio, jossa nuoret bändit pääsivät ensi kertaa työskentelemään ammattilaisolosuhteissa. Sana MD-studiosta levisi kulovalkean tavoin ja siellä valmistui parhaimmillaan 150 demoa vuodessa. Jotkut demoäänitykset ovat päätyneet menestyslevyille asti. Esimerkkeinä mainittakoon HIM, Don Huonot, Lordi, Von Hertzen Brothers, Lemonator, Egorippi ja Zen Cafe. MD-studion tarkkaamossa ovat myös työskennelleet monet maamme kuuluisimmista ääniammattilaisista kuten Hiili Hiilesmaa ja Mikko Karmila.

SAVE NUTA -projekti käynnistyi vauhdilla, kun munkkiniemiläistynyt Ville Valo kuuli nuorisotalon sulku-uhasta. Valo kokosi vanhat kaverinsa kokoon ja levytti MD-Studiossa version Ramonesin Rock'N'Roll High School -kappaleesta yhdessä iltapäivässä. Solisteiksi pyydettiin kahden Munkkiniemessä työskennelleen nuoren bändin laulajat - Wrecking Queensin Nöpsy ja Stunning Gunsin Tommi Kumén. Kaiken kruunasi The Ramones -yhtyeen rumpalin, Tommy Ramonen raflaava johdanto kappaleeseen.

"Me tehdään sitä mitä me osataan. Olisi kaikkein siisteintä, että me annettaisiin tämä biisi Stadille lahjaksi ja homma jatkuisi", Valo kertoi Helsingin Sanomien haastattelussa.

Allekirjoita vetoomuksemme Munkan NuTan säilyttämiseksi: http://www.adressit.com/munkkiniemennuorisotaloaeisaalakkauttaa

Allekirjoita vetoomus rahojen lisäämisestä nuorisotoimintaan: http://www.adressit.com/lisaarahaanuorisotoimeen

Virallinen osallistujalista:

Rummut: Antti Lehtinen (Scandinavian Music Group)
Basso: Ville Valo (HIM)
Kitara: Joel Melasniemi (Scandinavian Music Group)
Kitara: Markus Nordenstreng (The Latebirds)
Urut: Burton (HIM)

Liidivokaalit: Nöpsy (Wrecking Queens) ja Tommi Kumén (Stunning Guns)

Kööri:
Lasse Kurki (Lemonator)
Janne Joutsenniemi (SubUrban Tribe, Stone)
John McGregor
Markus Nordenstreng
Jukka Puurula (Don Huonot)
Samuli Putro (Zen Cafe)
Tommi Kumén
Teemu Kumén
Nöpsy
Cisse Diamond

Erikoisvieras: Tommy Ramone (The Ramones)

Pullavastaava: Ville Valo
Teepoika: Markus Nordenstreng
Äänitys: J-P Cavonius, Jukka Puurula
Miksaus: Mikko Karmila
Hengessä mukana: Hiili Hiilesmaa
Masterointi: Svante Forsbäck (Chartmakers)
Erityiskiitokset Munkkiniemen nuorisotalon ja Hattutehtaan henkilökunnalle.