EI Tom of Finland -postimerkkiä Suomeen!

Jumalan oma

/ #2082 Enkeli profetoi valtavan tulipalon länsinorjalaisen Ålesundin kaupungissa

06.06.2014 16:18


Koko Ålesund kaupungin keskusta paloi vuonna 1904 lukuun ottamatta parturi Anders Nordin taloa Grensegata 2:ssa. Hän kertoi tapahtumista Peter Rellingille v. 1913:
- Niin, päivää ennen tuota suurta paloa 22. tammikuuta vuonna 1904 klo 13.00 olin yksin talossa. Siinä hetkessä näin ison ja loistavan enkelin, joka seisoi keskellä lattiaa. Minä kauhistuin ja kysyin: "Mikä tämä on, Herra?"
- Mutta enkeli sanoi: " Älä pelkää. Minut on lähetetty Kaikkivaltiaan Jumalan luota kertomaan, että tänä yönä koko kaupunki muuttuu tuhkaksi sen suurten syntien tähden. Kuitenkin sinä olet saanut armon Jumalan edessä - mutta sinä ja vaimosi ette saa mennä ulos ettekä saa kantaa ulos mitään, sillä ulkona kaikki palaa. Minä suojelen teitä, eikä teille tapahdu mitään."
- Enkeli sanoi : "Oletteko valmiit?" Vastasin: "Kyllä, Herra." Niin hän sanoi: "Rauha teille." Enkeli nousi ylös ja katosi.
- Kun vaimoni myöhemmin tuli sisään ja kerroin hänelle mitä oli tapahtunut, meni hän suunniltaan, mutta ei sanonut mitään.
- Noin klo 2:17 yöllä kuului palohälytys ja samalla nousi kauhea tuulenpuuska - taivas ja meri kuohuivat.
- Saatoin nähdä ikkunasta, että tuli on kaukana, mutta se lähestyi kiihtyvällä tahdilla. Vaimoni alkoi kantaa ulos yhtä ja toista tavaraa, esim. verhoja. Lopuksi sisällä oli enää vain tyhjä sänky ja tuoli. (Kaikki ulos kannettu paloi.)
- Keskipäivällä palo oli ympärillämme. Avasin Raamatun ja aloin lukea psalmia 91, kun liekit ja savu syleilivät taloa. Hetken kuluttua nousin ylös ja katsoin ulos. Oli vain hehkuvia hirsiä niin pitkälle kuin silmä kantoi, mutta talossa sisällä ei ollut lämpimämpi kuin tänä päivänä on" - hän lisäsi.
Näin kuvaili Anders Nord näkemiään ja kokemiaan tapahtumia ennen tuhoisaa tulipaloa ja sen aikana vuonna 1904. Häntä haastatteli Peter Relling v. 1913. Seuraavana vuonna, 79-vuotiaana, muutti Anders Nord kotiin Jumalan luokse.
Ennen Ålesundin paloa vuonna 1904 tuli Norjan Lähetysseuran kiertävä saarnamies Fredrik Fransson kaupunkiin. Kaupunkilaiset eivät voineet sietää hänen saarnojaan ja ajoivatkin hänet pois keppien ja kivien kanssa. Kun he olivat jo lähellä Narvea, kääntyi hän äkkiä karkoittajiensa puoleen ja profetoi: "Niin kuin nyt ajatte minua tänään, niin samalla tavoin te hyvin pian pakenette itsekin!"
Näyttäisi Danielin pätsin ihme tapahtuneen tässä. Joskus Herra tekee ihmeen ihania asioita. Tai useinkin, kaikki ei vaan kantaudu kaikkien tietoon.