Tahdonvastaiset huostaanotot ja lainvastaisesti huostaanotot

Vieras

/ #32

10.06.2014 08:28

Lapsi alkoi kapinoida murrosiässä ja katosi kotoa. Yritin tehdä poliisille katoamisilmoitusta ja pyysin apua. Poliisi suhtautui asiaan välinpitämättömästi ja käski kääntyä lastensuojelun puoleen, he tekevät sitten virka-apupyynnön poliisille. Näin tein ja sosiaaliviranomainen sanoi minulle, että otetaan lapsi meille. En tässä vaiheessa vielä aavistanut mitään kun hätä oli suuri kadonneen lapsen puolesta. Poliisit löysivät hänet ja kuljettivat perhetukikeskukseen. Minulle ilmoitettin kun lapsi oli tallessa. Meni katsomaan ja samalla sanottiin ilmoitusluontoisena asiana, että hän jää tänne toistaiseksi. Huostaanotosta tulikin pysyvä ja juoksin lukemattomissa palavereissa nöyryytettävänä. Kerrankin käskettiin miettiä että "mitä olisit voinut tehdä toisin", mietin että en ikinä olisi pyytänyt viranomaisten apua jos olisin tiennyt mitä on edessä. Kerran yksi palaveri oli peruutettu eikä siitä edes ilmoitettu minulle. Lapsi tietysti koki olevansa huomion keskipisteenä ja karkaaminen onnistui perhetukikeskuksestakin monta kertaa, puhumattakaan mitä kaikkea siitä seurasi.