Tahdonvastaiset huostaanotot ja lainvastaisesti huostaanotot


Vieras

#26

17.11.2011 16:50

Näitä epämääräisiä, "kiireellisiä huostaanottoja" jopa lainvastaisia on täällä Porvoossakin. Käsitykseni mukaan syynä näyttää olevan sosiaalipuolen ammattitaidottomuus. Ja ovathan huostaanotetut lapset ilmeisesti bisnes. Todella raakaa peliä tämä lapsilla rahastaminen. Perheitä ja eritoten yksinhuoltajia pitäisi tukea muilla yhteiskunnan tukitoimilla kuin näillä kodeistaan irtirevityllä lapsilla.

Sosiaalipuolen virkamiesten toimet varsinkin näissä huostaanottotapauksissa pitää tutkia tarkkaan ja saada laittomuudet kuriin.

Lasten ja vanhempien puolesta täällä Porvoossakin

Veijo Eskelinen

Perussuomalainen oikeuden puolustaja

 

 

kauhut kokenut

#27 Re: Re: Hyvät huostaanotettujen lasten vanhemmat

06.02.2012 21:49

#21: Ani Leikonniemi - Re: Hyvät huostaanotettujen lasten vanhemmat

Kiitoksia Anille kirjoituksistasi! Minun lapsen lapseni otettiin huostaan, koska Lasten Äiti taisteli lapsensa koulukiusaamista vastaan, pahin kiusaaja oli opettaja. tämä ei sietänyt Äidin puuttumista asiaan vaan otti sossuun yhteyttä ja palaverit alkoivat. Åimistyksellämme ei ollut rajaa, mitä kaikkea keksittiin muka huostaanoton syyksi! Viranomaisia vastaan oli täysin toivotonta taistella! Lapset annettiin väkivaltaiseen, insestiä harjoittavaan perheeseen. Koulut jäivät kesken, kaikki kölme lasta joutuivat psykiatrin hoitoon, josta eivät kokeneet saavansa mitään apua, koska ongelmiin ei puututtu,eikä lapsia kuultu ja Heitä estettiin omien vanhempien tapaamiset, "koska se oli lapsille haitallista" Alkoholilla Heidät juotettiin, kaikki alkoivat tupakoida, yöt ei siinä perheessä olleet nukkumista varten j.n.e. Sossulle valitukset menivät kuuroille korville, Äidin pahansuopuutta ne vain olivat. Kunnes sitten monen vuoden jälkeen erään yön tapahtumat toivat paikalle yöpäivystävän ulkopuolisen sos.työntekijän ja lapset siirrettiin vauhdilla toiseen hoitokotiin. Siellä alkoi lasten ja omaisten toipuminen, koska nyt ei kielletty yhteydenpitoa ja hoito oli hyvää. Mutta kauan kestää paraneminen-


Vieras

#28

19.04.2012 19:44

OLEN SAMAA MIELTÄ KIRJOITTAJAN KANSSA, ETTÄ TAPAHTUU
PALJON VÄÄRYYTTÄ , SUHTEESSA VANHEMPIIN.
MITÄ HYÖTYÄ ON LAPSELLE SIITÄ ETTÄ SE MENETTÄÄ VANHEMPANSA, SIITÄ ON HYÖTYÄ ETTÄ NE RAHAT JOTKA SATSATAAN SIJAISVANHEMMILLE, SATSATTAISIIN LASTEN OIKEILLE VANHEMMILLE,SILLÄ JO TAPAHTUISI MONIA IHMEITÄ PERHEESSÄ. ANNETTAISIIN TODELLISIA APUKEINOJA, SIITÄ ON HYÖTYÄ. ITSELLENI KÄVI NIIN ETTÄ KUN SAIN JO MUUTOSTA AIKAISEKSI, MUUTOS SIIS TAPAHTUI, MINULLE VASTATTIIN TYLYSTI, SE ON LIIAN MYÖHÄISTÄ. MIKÄÄN EI OLE KOSKAAN LIIAN MYÖHÄISTÄ, KUN ON KYSE LAPSISTA JA NIIDEN VANHEMMISTA, USKON ETTÄ PAHUUS ON SUURI YHTEISKUNNASSAMME.VALITETTAVASTI TUNNEN NYKYÄÄN ENTISIÄ SOSIAALITYÖNTEKIJÖITÄ JOTKA VAHVISTIVAT OMAN KOHTAKONI, JOLLOIN JOUDUIN UHRIKSI, SILLOIN KEHITETTIIN HUOSTAANOTTOPAKETTEJA, JOLLOIN OLI SAATAVA TIETTY MÄÄRÄ LAPSIA HUOSTAANOTETTAVIKSI, KEINOLLA MILLÄ HYVÄNSÄ,TARKOITAN MANIPULOINTIA JA TOTUUDEN PEITTELYÄ NS. HIENOA VALKOISTA VALHETTA. JA NÄIN HEIKKOJA JA YMMÄRTÄMÄTTÖMIÄ ÄITEJÄ KÄYTETÄÄN HYVÄKSI.
Al kapone

#29

09.10.2012 07:58

sossun kaikki katekoriat on Syvältä!!!!!!!!!!!!
Ani Leikonniemi

#30

25.10.2012 22:59

Tällaiset kommentit oksettaa: "Suomessa huostaanotto on viimeinen keino kun vanhemmuus ei onnistu.

Jokaista huostaaottoa edeltää hyvin pitkä jakso jossa perhettä pyritään tukemaan
ammatillisella perhetyöllä ja muilla toimenpiteillä.

Suomen laki sanoo että lapsen etu on ensisijalla
jos vanhemmuus ei vain onnistu on lapsen edun mukaista saada hänet pois vahingollisesta ympäristöstä.

Koska huostaaotoissa noudatetaan hyvin tarkasti lakia ne valmistellaan hyvin tarkasti.

Lapsen ongelma käytös on usein seurausta vahingollisesta ympäristöstä.
Vaikka lapsi saisikin ADHD tai muun diagnoosin ei se vapauta vanhempia vastuusta
niin kuin sinä ajatelet."

==> eipä tiedä kirjoittaja mistä puhuu. Tällaiset mutupuhujat suohon ja vähän äkkiä, koska eivät todellakaan tajua, että ei ole yhdenkään lapsen etu se, ettei lastensuojeluviranomainen tunne omaa työvälinettään eli lastensuojelulakia. Ja tätä lakia rikkoessaan rikkoo koko perheen! / Ani Leikonniemi
Miukumauku

#31 Re: Re: uskomatonta

28.08.2013 11:10

#24: rötösherrat kiikkiin - Re: uskomatonta

Nimenomaan, siellä "ruohonjuuritasolla" tinkiminen on vaarallista. Lääkärinlausunnon mukaan poikani olisi tarvinnut eka luokalle henk.koht. avustajan, sai yleisavustajan joka työskenteli muissakin luokissa. Perusteena oli se, että kaupunki myöntää henk.kohtaisen avustajan ainoastaan, jos on fyysinen vamma.

Me saatiin kyllä avohuollon tukitoimenpiteitä, mutta kun ENEMMÄNKIN olisin tukea ja apua halunnut vastaanottaa, niin ne tyssäsivät byrokratian hampaisiin...esim. hain lapselle korotettua vammaistukea alimman jälkeen. Se myönnettiin, ja sen turvin sai hakea kelasta perhekuntoutusta, jota myönnettiin 2x 6vrk:n jaksot. (Oli aivan liian lyhyt). Hain samaan paikkaan pidempää jaksoa, mutta siinä vaiheessa tuki olikin tippunut alimpaan luokkaan. Vaatimuksena oli, että saa korotettua vammaistukea.

Tässä vain pintaraapaisu meidän tapauksesta, tänä päivänä siis poika huostaanotettuna eikä tietoa koska kotiutuu.

 

 


Vieras

#32

10.06.2014 08:28

Lapsi alkoi kapinoida murrosiässä ja katosi kotoa. Yritin tehdä poliisille katoamisilmoitusta ja pyysin apua. Poliisi suhtautui asiaan välinpitämättömästi ja käski kääntyä lastensuojelun puoleen, he tekevät sitten virka-apupyynnön poliisille. Näin tein ja sosiaaliviranomainen sanoi minulle, että otetaan lapsi meille. En tässä vaiheessa vielä aavistanut mitään kun hätä oli suuri kadonneen lapsen puolesta. Poliisit löysivät hänet ja kuljettivat perhetukikeskukseen. Minulle ilmoitettin kun lapsi oli tallessa. Meni katsomaan ja samalla sanottiin ilmoitusluontoisena asiana, että hän jää tänne toistaiseksi. Huostaanotosta tulikin pysyvä ja juoksin lukemattomissa palavereissa nöyryytettävänä. Kerrankin käskettiin miettiä että "mitä olisit voinut tehdä toisin", mietin että en ikinä olisi pyytänyt viranomaisten apua jos olisin tiennyt mitä on edessä. Kerran yksi palaveri oli peruutettu eikä siitä edes ilmoitettu minulle. Lapsi tietysti koki olevansa huomion keskipisteenä ja karkaaminen onnistui perhetukikeskuksestakin monta kertaa, puhumattakaan mitä kaikkea siitä seurasi.
Äiti

#33 Rakkaat sosiaalityöntekijät

17.04.2020 19:34

Olen surullinen siitä että perheitä ei tueta tarpeeksi, kun tehdään huostaanotto, sosiaalityöntekijöillä on velvollisuus yhdistää perhettä, katsoa miten heillä menee ja arvioida lasta perheen omassa kodissa, jos lapsi oireilee huostaanotto perheessä. Lapsi ei voi olla vasten omaa tahtoa pois äidin tai isän luota. Pitää myös purkaa huostaanottoja jos huomataan että äiti tai isä pärjääkin lapsensa kanssa, todella ahdistavaa että sosiaalityöntekijöillä ei löydy sydäntä kuunnella lasta tai vanhempia. Jos lapsen biologinen perhe on köyhä silloin pitää tukea perhettä, harrastuksia ja muita asioita. Se on kaikista kallis arvoisinta sosiaalityöntekijöiden työssä jos saavuttaa hyviä asioita ja valvottuja kerran kuukaudessa on liian vähän sen pitäisi olla mahdollisimman useasti jotta oikesti voi myös arvioida perheitä. Miksi ei ole olemassa tälläistä systeemiä mikä oikeasti toimisi, lapsi voi saada traumoja sosiaalityöntekijöiden päätöksistä myös, kyllä viranomaisten pitää katsoa peiliin ja ymmärtää ja tukea ihmisiä jotta kaikilla on hyvä olla. Sosiaalityöntekijät eivät saisi pitää lasta vastoin hänen tahtoaan ja jos vanhemmilla on rikostaustaa, sosiaalityöntekijöiden pitäisi antaa sellaiset anteeksi jos vanhemmat muuttaa tapojaan eikä syrjiä ja syyllistää, epäillä miljoonasta eri asiasta ja rikkoa ihmisoikeuksia. Joskus tuntuu että Suomi on enemmän pahoinvointi valtio eikä "hyvinvointi ja oikeusvaltio" ja sosiaalityöntekijät aiheuttavat osittain sitä täällä.... 

Hyvä äiti

#34 Huostaanotto

17.04.2020 19:49

Kun synnytin poikani, olin silloin ensikodissa ja lapsen isä oli karkoitettu lastenraiskaaja ja huumerikollinen , minut heitettiin ulos ensikodista, lapsen isä joka tuli salaa Suomeen sai pitää lapsen, sosiaalityöntekijät epäilivät mielenterveys ongelmia minulla joten menin lääkärille useasti jotta sain todistuksia sosiaalityöntekijöille mitä he eivät ottaneet sitten vastaan.. Lapsen isä pahoinpiteli minut lapsen nähden ja sosiaalityöntekijä sanoi minulle ettei kuulu lapselle vaikka näki koko tilanteen,, lapsi karkasi keskellä talvea juna asemalle 2vuotiaana isän kodista  sosiaalityöntekijät eivät välittäneet. Lapsi halusi olla minun kanssa ja sosiaalityöntekijät kielsivät ilman mitään syytä.. Myöhemmin eräs lääkäri sanoi että lastensuojelu on kohdellut minua epätasa-arvoisesti ja tehnyt vääriä päätöksiä minua kohtaan. Leppävaaran johtava sosiaalityöntekijä kieltää tämän asian, lapsi on nyt huostaanotettu koska isä päätyi vankilaan uusista lasten raiskauksista ja huumeiden käytöstä. Ja lapsi otettiin uudelleen huostaan, minä itse menetin oman maltin ja tein rikoksia mistä sain tuomion jota käytetään minua vastaan ja saan 2kk päästä valvotun tapaamisen. Miksi silti koen tämän todella syrjivänä koska minulla on lievä kehitysviive ja määrittelemätön skitsofrenia, ei määrittele minua vanhempana mutta olen tehnyt virheitä joista minua rangaistaan vaikka olen hyväksikäytön uhri. Lapsi oireilee huostaanottoperheessä, saa raivo kohtauksia..onko täällä ketään joka voi tukea minun ihmisoikeuksia, tuntuu että Suomi ei ole hyvinvointi ja oikeusvaltio, miksi sosiaalityöntekijät syrjivät ihmisiä täällä!!? Miksi täällä ei saa oikeutta uhrina, ei sellaista psykologista ja henkisestä väkivaltaa jaksa lapsi enkä minäkään, voiko joku oikeasti yrittää ymmärtää mitä minä olen käynyt läpi täällä. Päivi Sinko on lapseni sosiaalityöntekijä eikä näytä ymmärtävän psykologiaa, ihmisoikeuksia tai yhtään mitään . 


Vieras

#35 Huostaanotto

17.04.2020 19:55

Kun synnytin poikani, olin silloin ensikodissa ja lapsen isä karkoitettu lastenraiskaaja ja huumerikollinen , minut heitettiin ulos ensikodista, lapsen isä joka tuli salaa Suomeen sai pitää lapsen, sosiaalityöntekijät epäilivät mielenterveys ongelmia minulla joten menin lääkärille useasti jotta sain todistuksia sosiaalityöntekijöille mitä he eivät ottaneet sitten vastaan.. Lapsen isä pahoinpiteli minut lapsen nähden ja sosiaalityöntekijä sanoi minulle ettei kuulu lapselle vaikka näki koko tilanteen,, lapsi karkasi keskellä talvea juna asemalle 2vuotiaana isän kodista  sosiaalityöntekijät eivät välittäneet. Lapsi hakusi olla minun kanssa ja sosiaalityöntekijät kielsivät ilman mitään syytä.. Myöhemmin eräs lääkäri sanoi että lastensuojelu on kohdellut minua epätasa-arvoisesti ja tehnyt vääriä päätöksiä minua kohtaan. Leppävaaran johtava sosiaalityöntekijä kieltää tämän asian, lapsi on nyt huostaanotettu koska isä päätyi vankilaan uusista lasten raiskauksista ja huumeiden käytöstä. Ja lapsi otettiin uudelleen huostaan, minä itse menetin oman maltin ja tein rikoksia mistä sain tuomion jota käytetään minua vastaan ja saan 2kk päästä valvotun tapaamisen. Miksi silti koen tämän todella syrjivänä koska minulla on lievä kehitysviive ja määrittelemätön skitsofrenia, ei määrittele minua vanhempana mutta olen tehnyt virheitä joista minua rangaistaan vaikka olen hyväksikäytön uhri. Lapsi oireilee huostaanottoperheessä, saa raivo kohtauksia..onko täällä ketään joka voi tukea minun ihmisoikeuksia, tuntuu että Suomi ei ole hyvinvointi ja oikeusvaltio, miksi sosiaalityöntekijät syrjivät ihmisiä täällä!!? Miksi täällä ei saa oikeutta uhrina, ei sellaista psykologista ja henkisestä väkivaltaa jaksa lapsi enkä minäkään, voiko joku oikeasti yrittää ymmärtää mitä minä olen käynyt läpi täällä. Päivi Sinko on lapseni sosiaalityöntekijä eikä näytä ymmärtävän psykologiaa, ihmisoikeuksia tai yhtään mitään .