Turun päivystävä eläinlääkäriasema vaihtoon!

Fanny

/ #212 #212

26.07.2014 08:23

Jouduin menemään Tuhatjalkaan koska koiraani puri kyy sunnuntaina. Eläinlääkäri tutki koirani ja sanoi hoitajalle että laitetaan tiputukseen, hoitaja vastasi siihen että voi hän yrittää. No hän sai ainoastaan aikaiseksi suoneen herneen kokoisen pullistuman. Sitten haettiin toinen ihminen ja hän koitti toiseen etutassuun. Silloin suoni löytyi mutta se meni kumminkin suonesta läpi, oli kuulemma kiero suoni. No vihdoinkin tippa saatiin laitettua takajalkaan. Muuten hoito oli ihan ok. Mielestäni tällaisissa tapauksissa jolloin eläin on jo muutenkin paniikissa mitään ei koiteta, vaan pyritään tekemään homma niin että se onnistuu heti!

No jouduin lähtemään seuraavana yönä samaisen koiran kanssa uudestaan, koska turvotus oli laskeutunut etutassujen väliin ja iho oli muuttunut aivan tummanpunaiseksi. Mieshoitaja otti meidät todella ystävällisesti vastaan ja rapsutteli ja höpötti koiralleni. Tuolloin tuhatjalassa ei ollut ruuhkaa, ainoastaan toinen koira jota juuri kotiutettiin.
Sitten pääsimme eläinlääkärin huoneeseen ja tuo ulkomaalainen nuori nainen tuskin koski koiraani , ei edes kuunnellut sydäntä. Sanoin että koirani on myös yskinyt, ei kuitenkaan jatkuvasti. Hän oli sitä mieltä että se ei ole yskää vaan kakomista, olin tuosta kyllä itse eri mieltä. Sanoi vaan että voit jättää koiran jos haluat nesteytykseen yöksi. Silloin kysyin että onko tarkoitus että minä päätän millainen hoito on koiralle tarpeellista. Siihen en kunnollista vastausta saanut. Sanoin lähteväni kotiin ja seuraan tilannetta ja otan aamulla yhteyttä omaan e.lääkäriin. Antibiootit saimme mutta emme minkäänlaista muuta opastusta tuolta eläinlääkäriltä.
Ymmärtäisin jos tuolloin olisi ollut kiire, mutta näin asia ei ollut. Ainoa positiivinen asia oli tuo mieshoitaja, joka myös sanoi että hänkin ymmärtäisi jos olisi kiire. Olen tottunut että eläimeen luodaan jonkinlainen kontakti ennen kuin aletaan määräämään läkkeitä ym. Ja kuten yllä mainitsin niin koirani oli aika paniikissa koska oli juuri vieraillut siellä, niin tuon kontaktin luominen olisi ollut mielestäni tärkeää.
Tästä on kulunut noin kaksi viikkoa ja koirani voi hyvin. Valitettavasti en voi suositella Tuhatjalkaa kenellekkään, koska jos maksan palveluista niin sitä palvelua haluan myös saada!! Teki mieli kysyä kyseiseltä eläinlääkäriltä, minkä takia hän on valinnut tämän alan jos ei edes tahdo koskea eläimiin. Ymmärtäisin jos kyse olisi isommasta koirasta, mutta koirani on bichon frise ja todella kiltti.