Eläinkokeet helvettiin

Oulu

/ #55

27.11.2008 15:27

Eläin kokeet ovat oikein vain jos ollaan varmoja, että eläin ei kuole. Sellaiset kokeet myös voitaisiin tehdä ihmisillä, mutta jos ei löydy ihmistä kokeeseen niin sen voisi tehdä eläimellä. Kuitenkaan eläinkokeet eivät ole oikein jos eläin joutuu kärsimään. Me ihmisetkin olemme eläimiä joten sillä ei ole väliä tehdäänkö koe ihmiseen vai eläimeen. Kokeen ollessa vaarallinen tai epävarma ei kuitenkaan voi luottaa siihen, että kun kokeen tekee eläimeen niin se olisi oikein. Eli eläinkokeet pitäisi saada loppumaan ja keksiä jokin uusi ratkaisu. Tai jos koe on niin tärkeä sen voi tehdä myös ihmiseen, joka tarvitsisi tätä tiettyä lääkettä tai kuolisi. Kuolisi kuitenkin, mutta eläin, jolle hoito ei olisi tärkeä, kuolisi turhaan.

Kenenkään kuolema ei ole oikein, mutta nykyään sitä ei voi estää. Päivittäin kuolee monia eläimiä sekä ihmisiä turhaan, mutta jos ne eivät kuolisi maapallo olisi jo aikoja sitten ylikuormittunut.

"Think about this"

-Elvis Punnek (Oulu 15v)