ÄLKÄÄ VIEKÖ LAPSILTA PANNAREITA TAI MUUTA HYVÄÄ POIS!

Vieras

/ #43

22.08.2014 09:54

Nämä vasta-adressit vääristävät ihan tervettä keskustelua, saaden koko aiheen vaikuttamaan naurettavalta. Eiköhän kaikki toivo, että päiväkodeissa tarjoiltaisi terveellistä ja maistuvaa ruokaa. Herkkuja, myös pannaria saa olla silloin tällöin, mutta sokerin käyttöön pitää kiinnittää huomiota. Ja jos joku väittää, ettei makeutettuja herkkuja ole tarjolla päivittäin Lahden päiväkodeissa, ei ole lukenut ruokalistoja. Miksi aamupuurossa pitää olla hilloa? Miksi murot tarjotaan mehukeiton, eikä maidon tai vaikka maustamattoman jugurtin kera? Eikö kiisselin sijaan voisi useammin tarjota hedelmiä, marjoja tai vihanneksia? Ymmärrän toki, että kun marjoja jatkaa vedellä ja sokerilla, niin saa vatsansa halvemmalla täyteen, mutta sokeroidut välipalat aiheuttavat sen, että lapsissa on hetken virtaa enemmän kuin tarpeeksi ja tunnin päästä väsyttää ja kiukuttaa, kun verensokeri laskee. Lisäksi suu tottuu makeaan ja elimistö alkaa sitä vaatia.