Ambulansseja ei saa vähentää Pirkanmaalta

Onnekas synnyttäjä

/ #18 Vahva ei vähennykselle

14.09.2014 06:16

Kuvitelkaa tilannetta kun soitatte hädissänne hätäkeskukseen, koska tarvitsette ambulanssin ja saatte vastauksen "auto on toisella tehtävällä, odottakaa rauhallisesti sängyllä maaten". Supistukset kovenevat ja ainoa tukihenkilö kotona on 14-vuotias lapsi. Onneksi auto ehti tulemaan ajoissa, kolme soittoa puolen tunnin sisällä hätäkeskukseen se vaati. Vauva syntyi juuri synnytyssaliin, ei autoon.

Ambulanssien vähentäminen heikentää ihmisten perusturvaa. Taksi-, koti- ja lanssisynnytykset lisääntyvät.

Palveluita on helppo vähentää kun ei itse niitä ole tarvinnut, mutta odota kun se hetki tulee omalle kohdallesi ja henkikulta riippuu siitä kuinka nopeasti ambulanssi on paikalla. Tai kyseessä on oman lapsesi henki.

Vähentäminen aiheuttaa myös sen että naapurikunnan lanssit etsivät epätoivoisesti navigaattorin avulla osoitetta, heillä kun ei ole paikallistuntemusta ja palvelun saapuminen kestää kun mahdollinen eksyminen tapahtuu.