Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!

Viesti Euroopan kansoille

/ #4606 Merkel jyrähti juutalaisten puolesta

19.09.2014 08:49

Merkel jyrähti juutalaisten puolesta

"Juutalaisten pitää tuntea olonsa turvalliseksi Saksassa”. Euroopan voimanainen Angela Merkel jyrähti sunnuntaina Brandenburgin portilla ja jyrähti niin, että Helsingin Sanomatkin kirjoitti asiasta kokonaisen sivun.

Mitä on tapahtunut kun maan valtalehdessä on puolen sivun kokoinen värikuva, jossa liehuu Israelin lippu, Daavidin tähti ja punaisessa lakanassa valkoisin värein sana Jeesus?

Saksan liittokansleri Angela Merkel piti puheen Berliinin Brandenburgin portilla juutalaisyhteisön järjestämässä mielenilmauksessa. Merkel tuomitsi juutalaisvihan puheessaan: ”Kun juutalainen nuori aviopari kysyy, voivatko he kasvattaa lapsensa Saksassa, se tekee minut surulliseksi. Juutalaisten pitää tuntea olonsa turvalliseksi Saksassa”, Merkel sanoi.

Liittokansleri tuomitsi kovin sanoin viime kuukausien juutalaisia ja synagogia kohtaan tehdyt hyökkäykset.

Viesti Euroopan kansoille

Merkel tunnetaan EU:n voimanaisena, jonka ääni on usein myös Euroopan ääni. Berliinin tilaisuudessa paikalla oli tuhansia ihmisiä ja heidän joukossaan useita ministereitä, Saksan liittopresidentti ja Berliinin pormestari. Saksan johtajat ymmärsivät, että juutalaisviha nosti päätään Gazan taistelujen aikana.

Heinäkuussa Saksassa alkoi antisemitististen hyökkäyksien aalto. Wuppertalissa Saksan länsiosassa kolme miestä heitti polttopulloja synagogan eteen.

Viesti Euroopan kansoille on selvä: ” Me emme hyväksy juutalaisvihaa.” Usein vainot, sodat ja rauha alkavat puheista. Puheiden voimasta ajatukset ja ihmiset lähtevät liikkeelle, syntyy tekoja, hyviä ja huonoja.

Toivottavasti Saksan esimerkki saa myös suomalaiset päättäjät hyviin tekoihin. Olisi se hieno päivä kun Suomen hallitus yhtenä rintamana seisoisi Eduskuntatalon rappusilla Israelin puolesta.

Vielä elämme aikaa, jossa mm. vasemmisto ministerit ja kansanedustajat puhuvat pakotteista ja boikoteista Israelia kohtaan, mutta muutos etenee rukouksen ja sanojen voimasta.

"Juutalaiset pitää kaasuttaa"

Heinäkuussa Saksassa alkoi antisemitististen hyökkäyksien aalto. Eri puolilla maata järjestettiin Palestiinaa tukevia mielenosoituksia, joiden osanottajat huusivat muun muassa, että juutalaiset pitää kaasuttaa.

Tilanne Saksaa alkoi olla todella huolestuttava ja kun Ranskasta kuului samansuuntaisia uutisia, niin syytä huoleen on koko Euroopan alueella. Saksan hallituksen ja kansalaisten tuki juutalaiselle yhteisölle oli välttämätön ja ajankohtainen.

Saksan juutalaisen neuvoston puheenjohtaja Dieter Graumann toki toivoi voimakkaampaa tukea: ” Vähän enemmän empatiaa olisimme toivoneet. Toivon todella, että tällaista mielenilmausta ei tarvitse järjestää pian uudestaan. Toivon, että tämä viesti Berliinistä kuullaan koko Euroopassa”, sanoi Graumann Hesarin haastattelussa.

Rauhaa ja siunausta me kaikki toivomme Israelille yhtyen kuningas Daavidin Psalmiin 122.

Nyt seisomme porteillasi Jerusalem. Jerusalem olet kaupunkimme, tänne kansamme kokoontuu, tänne vaeltavat heimomme, Herran heimot, täällä, niin kuin on säädetty, Israel kiittää Herran nimeä. Täällä jaetaan oikeutta Daavidin suvun istuimilla. Ole tervehditty, Jerusalem! Olkoon rauha sinulla ja ystävilläsi. Vallitkoon rauha muureillasi ja hyvinvointi linnoissasi. Veljieni ja ystävieni tähden toivotan sinulle rauhaa. Herran, Jumalamme, huoneen tähden, rukoilen sinulle menestystä.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…