Ei Tuulivoimaa Saimaalle

Esko S

/ #4 Pelastakaa upea Saimaa sijoittajilta

22.09.2014 19:04

Olen Taalintehtaalla tapellut tuulivoimaloita vastaan nyt parin vuoden ajan, enkä olisi etukäteen tiennyt miten paljon vahinkoa ne voivat saada aikaan. Rahakkaat sijoittajat nauroivat tuulivoimalle vielä ennen vuotta 2011, silloin tuulivoimasähkölle annettiin ruhtinaalliset tuet, ja sen jälkeen saalistajia - tuulivoimayhtiöitä, kulttuurilaitoksia, osuuskauppoja, saksalaisia ja ruotsalaisia yhtiöitä jne - on rynnännyt tuulivoimaa rakentamaan satamäärin. Nyt samat sijoittajat korjaavat miljoonapotteina ilmaista rahaa ja julistavat yhteen ääneen toimivansa näin ilmaston saastumista vastaan. Tuulivoimalat Saimaalla karkottavat sieltä matkailijat ja vapaa-ajan asukkaat ja ennen  pitkää vakituisetkin. Kaikkialla maailmassa on  syntynyt tuulivoimakriittisiä ryhmittymiä, yksin Dublinissa tuulivoimaa vastaan marssi viisituhatta irlantilaista eri puolilta maata. Kutsu kävi vain muutamaa päivää ennen. Saimaa ja sen saaristo on  niin hieno, korvaamaton aarre, ettei sitä saa pilata tuulivoiman teollisuusalueeksi. Olen viettänyt siellä lapsuuteni ja nykyisin osan kesistänikin joten tiedän millaista vahinkoa sijoittajat voivat siellä tehdä.