Ei Tuulivoimaa Saimaalle

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Ei Tuulivoimaa Saimaalle.

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

29.01.2014 16:46

07.05.2014 15:20

Olemme taistelleet 6 vuotta vajaat 700m:ä kodistamme sijaitsevia kahta yhteensä 3,6 MW kokoista tuulivoimalaa vastaan. Kaikki on menetetty: maalla elämisen rauha, luonto, maisemat, oma laavumme (200m voimaloista), kotimme arvon aleneminen (vanha sukutila). Kärsimme melusta 24/7, välkkeestä talvella ja kaikesta mitä ak-alueen(arvokas kallioalue)luonto on meille aiemmin suonut.Toimijat asuvat muualla, me kärsimme kaikista voimala"saasteista". Ei näin voi jatkua.
Matti Tauru

#3 Re:

08.05.2014 16:13

#2: -

Juuri noin ei ihmisiä saa kohdella.  Tuulivoimabisnes ei ihmisistä välitä, niiden silmissä siintävät suuret syöttötariffi eurot.

Esko S

#4 Pelastakaa upea Saimaa sijoittajilta

22.09.2014 19:04

Olen Taalintehtaalla tapellut tuulivoimaloita vastaan nyt parin vuoden ajan, enkä olisi etukäteen tiennyt miten paljon vahinkoa ne voivat saada aikaan. Rahakkaat sijoittajat nauroivat tuulivoimalle vielä ennen vuotta 2011, silloin tuulivoimasähkölle annettiin ruhtinaalliset tuet, ja sen jälkeen saalistajia - tuulivoimayhtiöitä, kulttuurilaitoksia, osuuskauppoja, saksalaisia ja ruotsalaisia yhtiöitä jne - on rynnännyt tuulivoimaa rakentamaan satamäärin. Nyt samat sijoittajat korjaavat miljoonapotteina ilmaista rahaa ja julistavat yhteen ääneen toimivansa näin ilmaston saastumista vastaan. Tuulivoimalat Saimaalla karkottavat sieltä matkailijat ja vapaa-ajan asukkaat ja ennen  pitkää vakituisetkin. Kaikkialla maailmassa on  syntynyt tuulivoimakriittisiä ryhmittymiä, yksin Dublinissa tuulivoimaa vastaan marssi viisituhatta irlantilaista eri puolilta maata. Kutsu kävi vain muutamaa päivää ennen. Saimaa ja sen saaristo on  niin hieno, korvaamaton aarre, ettei sitä saa pilata tuulivoiman teollisuusalueeksi. Olen viettänyt siellä lapsuuteni ja nykyisin osan kesistänikin joten tiedän millaista vahinkoa sijoittajat voivat siellä tehdä.

04.12.2014 21:46

Linkki adressiin löytyy myös Tvky:n sivuilta, linkittäkää muutkin!

16.04.2015 19:08

Saimaannorppia on vähän. Nyky yhteiskunta, joka palvoo vain ja ainoastaan rahaa, polkee luonnon ja sen eläimet jalkoihinsa. Annetaan näiden sukupuuton partaalla oleville saimaannorpille edes pieni mahdollisuus selviytyä!