Ambulansseja ei saa vähentää Pirkanmaalta

Vieras

/ #92

26.09.2014 03:27

Sairaankuljetuksien siirtyessä v.2013 sairaahoitopiirin tehtäväksi (esim.pirkanmaa) ,hinna nousi lähes tuplaten (esim.Virrat)ja perustason ambulanssi sai lähteä saman tien.Virrat myös laaja pitäjä ,kylän laidoilta keskustaan > 50 km:riä ja keskustasta Taysiin > 100 kilometri.Onko sairaanhoitopiirin ainoa kehitttämisen kyky ,että hinta nousee,palvelut heikkenee ja laatu kriteereitä ei taida olla.Jospa säästöt otettaisiin sairaanhoitopiirin kasvaneesta /ylimitoitetusta hallinnosta ja katsottaisiin läpikotaisin johtamisen taso,,,,,,siellä lojuu miljoona poikineen.Muutakin pitää olla nykypäivänä ,kuin maksuautomaatti.Huolensa pitäsi tietenkin kantaa Pirkanmaanterveyskeskusten ylilääkäreidenkin ,mitä lausuntoja ovat sitten antaneetkaan ,heitä kuultaessa??????Mitähän on tulossa mahdollisesta so-testa ,kun periaatteessa näinkin pieni asia heikentää lähipalvelua,hintalapun vain kasvaessa.Ei "suuri ole aina kaunista ja tehokasta".