Pärnävaaran urheilukeskuksen puolesta

Ampumahiihtofani 60

/ #55 Pärnävaara säilytettävä tulevillelupauksille ja harrastajille

27.09.2014 17:53

Olen 60-vuotias nainen Joensuusta. Pärnävaaralle tuli hiihdettyä kaupungista monet kerrat, ampumahiihtoa olen seurannut aina lapsesta asti, siitäkin huolimatta, että suomalaiset voittajat olivat harvassa. Heikki Ikolan suoritukset lämmittävät mielessä, samoin Paavo Puurusen ja kumppaneiden. Olin siis tietoinen lajin hienoudesta vuosikymmeniä sitten. Seurasin mielelläni saksalaisia ja ranskalaisia suorituksia, ihmettelin miten lajin suosio keskisessä Euroopassa oli niin suurta. Muistan Japanissa pidetyn jännittävän kisan, joka keskeytettiin sankan sumun takia. Ampumahiihto on antanut minulle ainakin viidenkymmenen vuoden ajan jännitystä ja tarvittavaa adrenaliiniannosta. Lottovoitto oli minulle se, kun saimme ladulla Kaisa Mäkäräisen ja nyt myöhemmin Mari Laukkasen. Sen enempää ei penkkiurheilija voi toivoa. Kiitos, säilytetään Pärnävaara. Erityiskiitos kuuluu Kaisa Märkäräiselle ja Mari Laukkaselle. Ihailen heidän suorituksiaan. Toivottavasti Pärnävaara on tulevien voittajien tai harrastajien käytössä.