Susikannan ylläpito Suomessa

Keski-Suomi

/ #28

16.01.2007 10:09

"Ei se eläinten siirteleminen ole niin yksinkertaista. Menehän sinne navettaan."

Heh! Voihan tuota mennäkin. Lehmät on mukavia otuksia.

"Eläinten hoitaminen on ihan kokopäiväjuttu. Siinä ei todellakaan tarvita LISÄTÖITÄ laiskistuvien susien vuoksi. Susien, jotka tulevat metsistä helpomman ruuan perään, vaikka metsissä löytyy luomuruokaakin niille."

Eläimet ovat kuin lapsia, niitä pitää jatkuvasti hoitaa, se on aivan totta. Susi ei ole laiskustunut. Se on aivan luonnollista että saalistava eläin etsii helpoimman mahdollisen ruuan. Se katsos ei ole aivan yksinkertaista saalistaa hirveä pelkin hampain ja kynsin juoksemalla se ensin kiinni. Kokeile joskus. ;) Jos joskus olet eläimistä ja niiden käyttäytymisestä jotakin kuullut tai lukenut niin tietäisit kyllä sen. Peto tai laumakin etsii kohteekseensa sen mikä on saaliseläimistä heikoin ja hitain. Sillä tavalla petoeläin säästää energiaansa, koska ei aina ole varmaa saako aterian sinä päivänä vai ei. Se ei ole niin yksinkertaista, ymmärräthän!

"Kun sudet pysyvät metsissä ja jättävät ihmisten pihat sekä kotieläimet rauhaan, niin kellään ei ole mitään niitä vastaan."

Kunahn ihmiset oppivat pitämään edelleenkin huolta niistä kotieläimistään, susi kyllä oppii ettei se olekaan niin helppoa saalista ja luovuttaa sähköshokin saatuaan.

"Häirikköyksilöiden ja -laumojen poistaminen tulee myös suomalaisen suden kannalta parhaaksi kun jäljelle jäävät ihmistä pelkäävät korpimetsissä viihtyvät sudet.Suomessa susi pystyy elämään metsässäkin, metsiä nimittäin riittää. Nykytouhuun syynä on viimeaikojen totaalisuojelu, jonka vuoksi älykkäät sudet ovat oppineet, ettei ihmisistä ole vaaraa. Tähän täytyy saada muutos."

Lupia on annettu, salametsästystä harrastettu eikä vieläkään olla päästy "häirikkö"susista. Milloin te luovutte tuosta tappamis-ideasta, koska eikö se ole jo nähty ettei se tehoa siinä miten te kuvittelette sen voivan tehota? Susi ei muutu miksikään. Se on se peto joksi se on syntynyt. Ihminen kykenee muuttumaan ja pystyy helpommin sopeutumaan uusiin asioihin..tai ainakin PITÄISI pystyä!
Ja tuo totaalisuojelu on väärä ilmaus, koska todellakin jos olet sattunut huomaamaan, niin kaatolupia on myönnetty kyllä. Se ei ole totaalista silloin.