Kannabis lailliseksi

/ #3190 Re: Re:

04.09.2011 18:35

#3162: ari - Re:

Tässä olet, Ari, osittain myös asian ytimessä. Nimenomaan, jäisi ne kalliit morfiinimyrkyt syömättä. Tulee hieman foliohattu-fiilis funtsia tälläistä, mutta taatusti miljoonabisneksilläkin on sanavaltansa valtion päätäntäelimissä.

En pysty ymmärtämään kannabiksen demonisointia samalla, kun kansa kierii yhä suuremmissa ongelmissa alkoholin ja lääkkeiden kanssa, joita määrätään jokaiseen mahdolliseen olotilaan flunssasta kakkahätään. Henkilökohtaisesti olisin valmis hylkäämään alkoholin oikeastaan täysin, mikäli kohtuullisen kannabismäärän hallussapito laillistettaisiin. Ikärajakin saisi puolestani olla jossain 20 ikävuoden paikkeilla.

Onneksi mediassa ja yleisissä mielipiteissä on selvästi näkymässä suunta myönteisempiin tai vähintäänkin avoimempiin näkökantoihin. Esimerkiksi Turun Sanomien Extrassa oli mukavan puolueeton artikkeli kannabiksesta ja kotikasvatuksesta. Kuitenkin pössypääksi julistautuminen olisi vieläkin julkinen itsemurha.