ADRESSI ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ VASTAAN,LUE !!

Markus Haapala
Kruunupyy

/ #7

04.01.2009 13:36

PETAn video heti alussa? Joo, ei näin.

PETA on yksi vähiten luotettavia eläinsuojeluorganisaatioita maailmassa. Asioiden esiintuominen on törkeää liioittelua (eläinten farmitilojen vertaaminen Holokaustin uhrien tiloihin, ei herranjumala) ja/tai negatiivisten asioiden paisuttelua tai vääristelyä. Oletan videon URLista (osoitteesta) ja lukemistani kommenteista, että kyseessä on elävältänylkimisvideo. En usko, että kaikki turkistarhat (kiinalaiset tai muun maailman) menettelevät tuolla tavalla. Toinen vaihtoehto on se, ettei kyseessä ole edes turkistarhaus, vaan aivan käsittämätön PETAn lavastama tilanne, josta he ovat maksaneet saadakseen videomatskua (tietenkin uhraten pari eläintä kidutukselliseen kuolemaan, mutta mitäpä ei tekisi saadakseen lisää tukea jatkossa?). Sanotaanko, etten ihmettelisi järjestöltä, jolla on yhteyksiä tuhopolttoihin ja muihin vähemmän mukaviin asioihin.

Eläinrääkkääjät ovat tietysti ikävä juttu, sitä en kiistä, mutta adressi ei heitä poista, eikä ongelma ole todellakaan yhden maan.

Hieman asiasta poiketen;

"sama henki niilläkin on niinkuin kärpäsellä tai meillä."

Elikkä adressin aloittaja ei ole kertaakaan liiskannut ärsyttävää hyttystä tai kärpästä, koska niillähän on samanlaiset oikeuden elämiseen kuin ihmisilläkin? Juu, käsitetään, eläinten kidutus on julmaa ja ihmiset kuvittelevat olevansa muita eläimiä parempia (kuten omasta mielestäni olemmekin), mutta rajansa kaikella.