Arvokas vanhuus. Ei raision Kerttulakodin sulkemiselle!

Vieras

/ #46 Hävetkää Raision päättäjät!

06.11.2014 08:13

Aivan käsittämätöntä touhua! Miten voi olla, että tiloja ollaan vuokraamassa Turun vanhuksille, mutta raisiolaisille ne muka olisivat huonot ja kunnostus maksaisi liikaa? Ja onko muka sattumaan, että esimerkiksi yksityinen Raision Oiva laajentaa tilojaan juuri nyt vaikka siellä on tälläkin hetkellä tyhjiä paikkoja ja asukkaista pulaa? Ettei vaan olisi sovittu juttu, sinne näitä ihmisiä tuolta Kerttulakodista sitten raijataan. Olen ennen Raisiossa asunut ja miettinyt joskus takaisin muuttamista sillä olen ollut tyytyväinen siihen miten siellä asioita hoidetaan. Mutta jos tämä lakkautus nyt toteutuu niin en kuuna päivänä tule Raisioon muuttamaan, en halua euroakaan verorahojani sinne maksaa enää! Luulisi, että jos ne yksityiset laitokset ovat niin hyviä olevinaan, että niihin olisi tunkua...ja btw sekin kertoo jo jotain, että Raision Ihalassa sijaitsevassa yksityisessä laitoksessa lähihoitajan palkka on 200 euroa huonompi kuin kaupungilla. Siellähän pyritään säästämään kaikesta. Tästä tulee siis kärsimään sekä työntekijät (ihan kuin esim. lähihoitaja muutenkaan saisi tarpeeksi palkkaa siihen nähden miten arvokasta ja kuitenkin omalla tavallaan hyvin kuormittavaakin työtä he tekevät), että vanhukset jotka nyt "pääsevät" asumaan paikkoihin, joissa kaikki pyörii rahan ympärillä. Työntekijät usein ovat kielitaidottomia ulkomailta tulleita hoitajia jotka suostuvat työtä tekemään noin naurettavan pienellä summalla.  Sillä ei ole väliä millaista hoitoa he saavat kunhan mahdollisimman halvalla pääsee kaupunki.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…