Ei lukukausimaksuehdotukselle!

Vieras

/ #20

12.11.2014 20:12

Tämä kokeilu epäonnistui jo Ruotsissa, joten siinä pitäisi olla tarpeeksi hyvä syy pitää lukukaudet maksuttomina. Mutta koska nykyisellä hallituksella on harvinaislaatuisen huono yhteys todellisuuden kanssa (kuten suomalaispoliitikkojen enemmistö), niin ehkä pitää vääntää rautalangasta: Miksi kukaan ulkomaalainen tulisi tänne opiskelemaan jos lukukausimaksut otetaan käyttöön?

Suomeen tulevat ulkomaalaiset opiskelijat tulevat tänne juuri maksuttomuuden vuoksi, koska ei ole lähes mitään muuta syytä tulla näin kaukaiseen ja hyytävän kylmään takapajulaan. Ruotsi on Suomea lähempänä mitä pidetään "sivistyneenä maailmana" ja Ruotsilla on myös parempi maailmanlajuinen maine kulttuurinsa ja suvaitsevaisuutensa ansiosta, mutta kuitenkin moni ulkomaalainen ei pitänyt sitä lukukausimaksujen arvoisena paikkana. Nyky-Suomella on yhä vähemmän hyvää tarjottavaa edes omalle kansalleen, joten ulkomaalaisten opiskelijoiden poishäätäminen on taloudelle kaikin tavoin haitallista jos he eivät enää ole täällä olleenkaan.